כאב בצד שמאל בבטן

כאב בצד שמאל של הבטן הוא תופעה נפוצה שממנה סובלים הרבה אנשים. פעמים רבות גם לאחר ביקור רופאים ובדיקות. הכאבים נשארים ללא מענה וחבל.  בכאבים אלו ניתן לטפל

גורמים לכאב בצד שמאל של הבטן :

כדי להבין מה גורם לכאבים במון שמאל חשוב שנכיר את האיברים הפנימיים והשרירים הממוקמים באזור.
כאב בטן עליונה צד שמאל – נמצאים האיברים קיבה, לבלב, טחול, מעי גס, כליה, סרעפת וצלעות. ושרירי הבטן שרירים מייצבים.
כאב בטן תחתונה צד שמאל – מעי דק, מעי גס יורד ובנשים שחלה שמאל וחצוצרה שמאל, שרירים תחתונים בבטן ,שריר הפסואס בעומק ורצועה האינגינלית.

כאבים בצד שמאל של הבטן

מניסיוני כבר מעל 10 שנים בטיפול בנושא בהצלחה, חשוב לחלק כאבי בטן לשתי קבוצות.
כאבים בטן המחריפים או מתלווים לבעיות עיכול.
 כמו בטן רגישה, כאבים, כיווצים, גזים, נפיחות, שלשולים צרבות ועוד בהם הטיפול משלב צמחי מרפא, מכשיר, תפריט תזונה ודיקור.
כאבים שאינם מופיעים כלל בהקשר לתזונה, זמני ארוחה, זמני יציאה ודווקא יותר מושפעים מישיבה ממושכת, עמידה ,מנח גוף ופעילות גופנית.
בהם הטיפול מתמקד בדיקור סיני ותרגילים לבית.
כמובן שיש עוד גורמים שיכולים להשפיע כמו נושאים גניקולוגים, אורולוגים , אורתופדים, אבנים בכליות, בעיות מבנה, כאבים לאחר ניתוחים בריאטרים, שימוש בסטומה ועוד..  

כאב בצד שמאל של הבטן , איך זה מתבטא?

כאבים בצד שמאל מתחת לצלעות של הבטן , עד עצם האגן נוטים להופיע כתופעה ממושכת ולפעמים ככאב שמופיע ונעלם לו לסירוגין. תשאול לגבי אופי הכאב בצד שמאל של הבטן הקרונות, זמן הופעתו ואלו מזונות, פעולות, מנחי גוף מקלים על הכא ואחרים  המחריפים את הכאב, בלווי בדיקה בטנית מקצועית מאפשרים לאבחן ממה הוא נגרם ולתת לו מענה. 

לא פעם בעיות אורתופדיות שונות גורמות לכאבים בצד שמאל במותן לנשים וגברים ולא פעם כאב בצד שמאל מתחת לצלע הוא סימן לחוסר איזון בגב והאגן, מצב המתלווה לעתים לכאבי גב , קרסול ,ברך שהיו בעבר וייתכן שגרמו לפיצוי ביציבה שכעת משפיע במקום אחר או שזה משהו חדש יחסית שגורם לכאבי בטן שמאלית תחתונה או כאב בטן מקרין לרגליים . 

כאבים בצד שמאל של הבטן, כאבים בצד ימין, כאבים בצד ימין מתחת לצלעות שמקרין לגב וגם כאב גב תחתון מקרין למפשעה עם פריצות דיסק או בלט דיסק כל אלו מצבים שמגיבים יפה לטיפול נכון.

כאבי בטן תחתונה צד שמאל :

כאב בטן תחתונה צד שמאל נגרם מגורמים מגוונים כולל: דלקת במעי הדק דלקת במעי הגס, הסתעפויות מעיים, עצירות.
הפרעות גניקולוגיות המערבות איברי הרבייה הנשיים נפוצים באזור זה השחלות והחצוצרות – דיסמנוריאה, כאבי מחזור, אנדומטריוזיס, שחלות פוליציסטיות כמו כן, אבני כליות וזיהום יכולים כל אחד מהם לגרום לכאבים בצד שמאל במותן  ובמרכז הבטן.
בעיות אורתופדיות – גורמות לכאבים בצד שמאל של הבטן וכאבים בצד שמאל במותן בצלעות או מתחתיהן בגב עצמו גם יכול גם לקרין לגב לרגל או לעכוז או לגרום לתחושות זרמים בבטן התחתונה.

השאירו פרטים, ואחזור אליכם בהקדם:

או חייגו עכשיו ! 054-4518306

כאבים בצד שמאל מתחת לצלעות

כאבים בצד שמאל מתחת לצלעות שאינם מופיעים דווקא ישירות בהקשר לפעילות גופנית ודקירות בצד שמאל מתחת לצלעות וגם כאבים במותן שמאל שבאים והולכים ללא סיבה ברורה, הם תופעה שהרבה אנשים סובלים ממנה וניתן באבחון נכון לטפל ולעזור להיפתר מהכאבים. 
גורמים להם כל הסיבות האפשריות שדיברנו עליהם עד כה.
החל ממתח על רקמות רכות כמו סרעפת שרירים ורצועות, עומס או טראומה לעצמות הצלעות, בעיות בחוליות הגב שמקרין לצלעות ולצד שמאל במותן, גורמים המשויכים למערכת העיכול והמעי מערכת השתן ומערכות הרבייה  בנוסף לאלו ישנה תסמונת של תפיסת עצב שטחי בבטן שיכולה להוביל לכאב וסבל רב עד שהיא מאובחנת.

פיזור אזורי הכאב בו נוטים להופיע התסמינים האלו הוא מכאב מתחת לצלעות בצד שמאל ועד כאב במפשעה בצד שמאל.

הקיבה ממוקמת קצת מאחורי הצלעות עם נטייה לצד שמאל וכאבים בה יכולים לעורר כאב מתחת לצלעות מהאמצע ועד למותן שמאל בעיקר בהקשר לשעות אוכל וסוגי מזון שונים.

 כאבים במותן ומה נמצא בצד ימין מתחת לצלעות ?
בצד ימין מתחת לצלעות נמצא את:חלקו התחתון של איבר הכבד, אזור התריסריון, המעי הגס העולה, הפנדציט, שחלות וחצוצרות אצל נשים ושרירים: המותן כסל והלטיסימוס דורסי.

כאבים בצד שמאל מתחת לצלעות וכאבים בצד ימין במותן כאלו שמופיעים בעקבות מאמץ גופני בדגש על פעילות אירובית כמו ריצה  עליה במדרגות, שחייה, פעמים רבות במשחקי כדורסל וכדורגל. נקראים side stitch.
כאבים בצד אלו – מורגשים כמו דקירות בבטן בצד אינם מעידים על בעיה פיזית כל עוד אינם מתרחשים בצורה קבועה, הם נוטים להעלם מעצמם ותאמת מאוד נפוצים.
יש מספר תאוריות על הגורמים להם, החל מכיווץ שריר /רצועה הקשורה לסרעפת /  שרירים קטנים בין הצלעות / רקמות חיבור בחלל הבטן.  ניתן להקל על העוצמה ותדירות הופעתם אם המצב לא מרפה ומפריע בצורה קבועה.

 

כאבים בבטן התחתונה בצד שמאל נשים

כאבים בבטן בצד שמאל אצל נשים בגיל הפיריון  תמיד יציפו את השאלה לגבי מערכת הפרעה בשחלות או, חצוצרות או רחם שיכולה להיות מעורבת בתסמינים . לרוב נחפש הקבלה בזמני הופעת הכאבים לזמן המחזור או זמני הביוץ. דקירות בבטן , כיווצים בבטן הקרנה של כאבים לגב , נפיחות בטן  תחתונה, שינויי מצב רוח ודחף למתוק הם תסמינים יכולים להעיד על תסמונת קדם וויסתית, שחלות פוליסצטיות ,אנדו טריוזים  כאשר מופיעים כאבי בטן  תחתונה בצד שמאל או ימין אצל נשים ולכן בדיקה אצל גניקולוג, פעמים רבות היא ההפניה  הראשונה שרופא המשפחה ייתן.

כאבי בטן מעל הפופיק בצד שמאל:

כאבי בטן תחתונה צד שמאל או מעל הפופיק נגרמים לא פעם מגורמים המערבים את הקיבה טחול והרקמות הרכות באזור. מצב זה יותר נפוץ לאחר פעילות פיזית ריצה ועוד..
הפרעות נלוות הן גסטריטיס, כיב קיבה, חומציות קיבה גבוהה, חומציות קיבה נמוכה. המצב מתלווה לתסמיני מעי רגיז, קרוהן, הסתעפויות מעי ולגזים כלואים. 

כאבים בצד שמאל של הבטן בחלקה העליון נגרמים לרוב מהפרעות בקיבה לדוגמה – דלקת בקיבה, כיב קיבה, חיידק בקיבה, חומציות גבוהה, סרעפת, כיב במעי, דלקת במעי הגס, הצירויות מעי ועוד…

כאבים בבטן התחתונה בצד ימין אצל גברים :

כאבים בבטן התחתונה בצד ימין  אצל גברים כמו כאבים בבטן התחתונה בצד שמאל אצל גברים מדליקים דבר ראשון צורך לשלול  קילה מפשעתי / טבורי/סרעפתי.
לאחר מכן נרצה לבדוק נושאים הקשורים למערכת עיכול ואז אפנה לברר נושאים שקשורים למחלות מין והפרעות אורולוגיות.
כאשר לכאבים בבטן התחתונה בצד ימין אצל גברים נלווים הקרנות לאזור המפשעה ,הירך הפנימית, דקירות בבטן, כאבים תוך כדי קיום יחסים, לאחר יחסים או שאלו כאבים המגיעים לאחר נסיעה ממושכת, בסוף יום עבודה ארוך. 
נרצה ללחוץ על נקודות רפלקס בגוף לברור המצב הרקמות הרכות ואיזון המבנה כיוון שגברים נוטים יותר לעבודה פיזית ואלו לא פעם הממצאים שפותרים את הבעיה.

400

למה כואבת לי הבטן ?

שאלון קצר להבין מה גורם לכאבי הבטן מהם את/ה סובל/ת ואיך ניתן לעזור

1 / 5

כמה זמן את/ה סובל/ת מכאבי הבטן ?

2 / 5

בחר/י מה מהבאים יכול לעורר את הכאבים או מקל על הכאבים

3 / 5

אני סובל/ת כיום או בעבר מהדברים הבאים :

4 / 5

עברתי בירור בנושא והכל היה תקין אצל :

5 / 5

תרצו שאחזור אלכם טלפונית לאחר מילוי השאלון ?

כמה פרטים ואני שולח לך את התשובה

השאירו פרטים, ואחזור אליכם בהקדם:

או חייגו עכשיו ! 054-4518306

אז מה עושים עם כאבים בצד שמאל של הבטן ?

לרוב לאחר שמתחילים לסבול מכאב בצד שמאל של הבטן וכאבים במותן שמאל פונים לרופא משפחה שמפנה לבדיקות נוספות ולרופאים כמו: גסטרולוג, גניקולוג, כירורג ועוד…
ובדיקות  : US ,קולונוסקופיה, גסטרוסקופיה, בדיקות רגישות לחלב, צליאק, הליקובקטר ועוד… דבר שלוקח זמן רב לביצוע.
שיהיה ברור בדיקות מקיפות הם הכרחיות וחשוב לבצעם!
לעיתים זמן ההמתנה לכל רופא ובדיקה הוא ארוך ופעמים רבות הכל יוצא "תקין" והנבדקים נשארים עם כאב בטן תחתונה צד שמאל ללא מענה.

מהו הטיפול טבעי שיכול לעזור ?

הטיפול המשולב ביו-רזוננס ורפואה סינית מאפשר לפתור את הכאבים בבטן תחתונה צד שמאל, צד ימין למעלה למטה ובאמצע ובגלל שאנו ניגשים לטפל במקור הבעיה. כאב בצד שמאל מתחת לצלעות יכול להגיע מאזורים שונים ולכן צריך לחפש מה מקל על הכאב בבדיקה פיזית ואז נבין מהו הגורם בו נדרש לטפל.
הגישה היא הוליסטית ומחפשת את הקשר בין הדברים ואיך הוא משפיע על המכלול, הטיפול והבדיקות מתבצעים באותו המקום וכחלק מהטיפול ניתנים שעורי בית המתבצעים על בסיס יומיומי בנוחות ביתכם. לכן את התוצאות מרגישים בהקדם.

איך מתחילים?

כאבי גב טיפול דיקור
hez

אבחון מעמיק

כאבי בטן טיפול דיקןר

התאמת תוכנית הטיפול

ביו-רזוננס טיפול בכאבי בטן

טיפול וחיזוק

איך מטפלים בכאבים בצד שמאל של הבטן

הטיפול נשען על שתי שיטות עבודה –
ביורזוננס – בדיקה באמצעות מכשיר המתחבר למחשב, שמכווינה אותנו לגורם החוסר איזון בגוף. הבדיקה אינה פולשנית ומצריכה להחזיק בידיים 2 אלקטרודות בהם עובר זרם בלתי מורגש.( הבדיקה מתאימה גם לילדים).

רפואה סינית – תשאול מעמיק הסתכלות על לשון דופק ונקודות ריפלקס בגוף, מאפשר להבין איזה רקמות ואזורים בגוף חלשים ואיזה צריכים חיזוק.

הטיפול משלב שימוש בצמחי מרפא, המלצות תזונה, עבודה עם מכשיר בבית המטופל ודיקור סיני על פי הצורך.

אבחון ובירור מעמיק של כאבים בצד שמאל של הבטן  על ידי בירור אופי הכאב מאפשר לטפל בהצלחה בבעיה.
אצל כל אחד הגורמים לכאב הם מעט שונים גם אופי הכאב וזמן הופעתו הוא שונה ולכן הטיפול צריך להיות מותאם אישית לממצאים שעולים בבדיקה.

אלו הם דוגמאות לביטויים שונים כאב בצד שמאל של הבטן  ממטופלים שטופלו בהצלחה.

  • אופי הכאב : כאב קבוע, כאב בא והולך, כאב עמום, כאב חד ונקודתי שעלול להרגיש כמו כוויה.
  • זמן הופעת הכאב : מופיע בתנועה, לאחר פעילות, לאחר, לפני יציאה, לאחר מתן שתן, לאחר צריכת מזון ושתייה ופעמים אחרות דווקא לאחר זמן שלא אכלנו כלל.
  • לא נשכח הקשר של גברים או נשים : כאבים בבטן התחתונה נשים יש קשר לפעמים למחזור החודשי, לנושאים גניקולוגים. זה יכול התבטא גם כדקירות בבטן בצד שמאל בבטן התחתונה נשים או נפיחות בבטן התחתונה אצל נשים. כאבים בבטן התחתונה אצל גברים פעמים רבות נובעים מנושאים של מבנה כמו קילה כאבים אורתופדים או נושאים אורולוגים מעבר לגורמים הגסטרולוגים. 
  • מיקום הכאב : דקירות וכאבים בצד שמאל מתחת לצלעות, כאב בגובהה הפופיק, כאבים בבטן העליונה מתחת לחזה דווקא כאב בצד שמאל למטה ליד המפשעה.

מניסיוני לרוב כבר במפגש הראשון ניתן להבין את גורם הבעיה לתת הערכה של משך הזמן הנדרש לטיפול בנושא ולהתחיל בעבודה ולהפסיק לסבול מכאבים בצד שמאל של הבטן !      

 

אני מזמין אתכם ליצור קשר לתאם פגישה או להתייעץ איתי 
יונתן – 054-4518306    

המלצות

שיתוף:

מאמרים נוספים

חבל שתעזבו בלי שיפור במצבכם !

שילחו הודעה ואחזור אליכם בהקדם

לקביעת טיפול או שאלות נוספות,
מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אליכם

לקביעת טיפול או שאלות נוספות, מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אליכם

דילוג לתוכן