סינוסיטיס טיפול טבעי ללא אנטיביוטיקה

סינוסיטיס היא מחלה נפוצה שמשפיעה על מיליונים, אני מזמין אותכם להגיע לטיפול ולהרגיש בהקלה

מה זה סינוסים ולמה הם נסתמים 

הסינוסים הם חללים קטנים מלאי אוויר הממוקמים בתוך הגולגולת, והם מחוברים למעברי האף. כאשר מעברים אלה נחסמים עקב נזלת סמיכה נוצרת במקום דלקת, זה יכול להוביל לתסמינים כגון כאבי פנים, לחץ וגודש.
סינוסים הם כמו תאים, שלהם יש כניסה אחת צרה שנוטה להיחסם בקלות. חוסר התנועה במקום מאפשר כר פורה לזיהומים להתפתח במקום  ומפריע לטיפול תרופתי להגיע ביעילות למקום.
סינוסיטיס כרונית היא צורה מתמשכת של המצב שנמשכת יותר מ -12 שבועות ולרוב אינה מגיבה מספיק לטיפול תרופתי. בעוד סינוסיטיס חריפה נמשכת בדרך כלל לתקופה קצרה יותר של זמן.
סינוסיטיס כרונית יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על איכות החיים של האדם, גרימת אי נוחות והפרעה לפעילות היומיומית על ידי גרימת כאב, חוסר בחוש ריח וחוש טעם ירוד.
הגורמים המדויקים לסינוסיטיס אינם תמיד ברורים, אך היא מופעלת על ידי נזלת לרות וזיהום ויראלי או בקטריאלי בסינוס.
הפרעות מבניות בתוך הסינוסים – הם גם גורם שנחשד כמעורב בכרוניות אצל אנשים מסוימים.
אלרגיות בפרט, יכולות להפוך את הסינוסים רגישים יותר לדלקת בשל הדחיפות הגדולה של הפרשת נזלת כתגובה לאלרגנים שונים .יכולים לתרום להתפתחות סינוסיטיס כרונית. 

סינוסיטיס תסמינים נפוצים 

אם אתם חווים חלק מהתסמינים הבאים ייתכן והסינוסים שלם מעורבים:

  • כאב ראש או לחץ בפנים.
  • גודש באף  נזלת, הפרשות אף סמיכות ירוקות או צהובות ואם דם בנזלת.
  • חוש ריח מופחת.
  • שיעול עם ליחה צבעונית.

סינוסים וכאב ראש 

כאב ראש או לחץ בפנים באזור המצח או מתחת לעיניים  בעיקר בכיפוף קדימה ( כמו בקשירת שרוכים בנעלים)

השאירו פרטים, ואחזור אליכם בהקדם:

או חייגו עכשיו ! 054-4518306

אפשרויות טיפול קונבנציונליות

כשמדובר בטיפול סינוסיטיס כרונית, ישנן מספר אפשרויות טיפול נפוצות זמינות. טיפולים אלה נועדו לספק הקלה בסימפטומים ולהפחית את הדלקת בסינוסים. עם זאת, חשוב לציין כי טיפולים אלה עשויים שלא להתאים לכל אחד ועלולות להיות להם תופעות לוואי פוטנציאליות. 

התרופות הנפוצות ביותר עבור סינוסיטיס כרונית כוללות:

  • קורטיקוסטרואידים באף: מדובר בתרסיסים אנטי דלקתיים לאף המסייעים בהפחתת נפיחות וגודש במעברי האף.
  • נוגדי גודש: תרופות אלה עוזרות לכווץ את כלי הדם במעברי האף, ומספקות הקלה זמנית מהגודש.
  • אנטיביוטיקה: במקרים בהם סינוסיטיס נגרמת על ידי זיהום חיידקי, ניתנת אנטיביוטיקה כדי לנקות את הזיהום.
  • השקיית אף במי מלח: זה כרוך בשטיפת מעברי האף בתמיסת מי מלח כדי לשטוף ריר וחומרים מגרים.

בנוסף לתרופות, קיימות גם אפשרויות טיפול אחרות:

  • ניתוח סינוסים: במקרים מסוימים, כאשר טיפולים אחרים אינם מצליחים לספק הקלה, ניתוח סינוסים עשוי להיות מומלץ להסרת חסימות ושיפור הניקוז.
  • אימונותרפיה: עבור אנשים עם סינוסיטיס כרונית הנגרמת על ידי אלרגיות, ניתן להציע אימונותרפיה אלרגנים (זריקות אלרגיה) כדי לבנות חסינות נגד אלרגנים ספציפיים.

בעוד טיפולים קונבנציונליים אלה יכולים להיות יעילים עבור אנשים רבים, חשוב להיות מודעים למגבלות האפשריות שלהם. תרופות מסוימות עשויות להיות תופעות לוואי, כגון יובש באף, דימום מהאף או כאבי ראש. בנוסף, טיפולים מסוימים עשויים לספק הקלה זמנית בלבד ועשויים שלא לטפל בגורמים הבסיסיים של סינוסיטיס כרונית.

איך מתחילים?

כאבי גב טיפול דיקור

אבחון מעמיק

כאבי בטן טיפול דיקןר

התאמת תוכנית הטיפול

ביו-רזוננס טיפול בכאבי בטן

טיפול וחיזוק

תרופה של סבתא עבור סינוסיטיס

לפעמים, התרופות הפשוטות ביותר יכולות להיות היעילות ביותר. תרופה מסורתית אחת שהועברה מדור לדור עבור סינוסיטיס היא תמיסת מלח תוצרת בית. תרופה זו קלה להכנה ויכולה לספק הקלה מגודש באף ולחץ בסינוסים.

כדי להפוך את תמיסת המלח, תצטרך:

  • 1 מים חמים, מזוקקים או מעוקרים
  • 1/2 כפית מלח
  • 1/2 כפית סודה לשתייה

מערבבים היטב את המלח והסודה לשתייה עם המים החמים עד שהם מתמוססים לחלוטין. אתה יכול להשתמש מזרק נורה או סיר נטי כדי להשקות בעדינות את מעברי האף שלך עם תמיסת מלח. הטו את הראש הצידה מעל כיור ושפכו את התמיסה לנחיר אחד, כדי לאפשר לה לזרום מהנחיר השני. חזור על הפעולה בצד השני.

שינויים באורח החיים כדי להקל על סינוסיטיס

בעוד תרופות ותרופות טבעיות יכולות לספק הקלה על סינוסיטיס, ביצוע שינויים מסוימים באורח החיים יכול גם לשחק תפקיד משמעותי בניהול מצב זה. הנה כמה טיפים מעשיים שיעזרו להקל על תסמיני סינוסיטיס:

  1. הקפידו על שתיית מים : שתייה מרובה של נוזלים, כגון מים ותה צמחים, יכולה לעזור לדלל את הריר ולקדם ניקוז תקין.
  2. השתמשו במכשיר אדים: שמירה על לחות האוויר בבית יכולה לסייע בהפחתת הגודש ולקדם נשימה קלה יותר. שקלו להשתמש במכשיר אדים, במיוחד בעונות יבשות או בחדרים שבהם אתם מבלים זמן רב.
  3. תרגול השקיית האף: השקיית האף כרוכה בשטיפת מעברי האף בתמיסת מלח. זה יכול לעזור לשטוף את עודף הריר ולהקל על גודש. השתמשו בנטי פוט או תרסיס מי מלח לאף למטרה זו.
  4. שמרו על הסינוסים נקיים ופתוחים: הימנע מחומרים מגרים כגון עשן, אבק וריחות חזקים שיכולים להחמיר את תסמיני סינוסיטיס.נסו לשלב תרגולים נשימה בשגרת היומיום שלכם, כגון מדיטציה, תרגילי נשימה עמוקה או יוגה..
  5. פעילות גופנית באופן קבוע: פעילות גופנית יכולה לעזור לשפר את זרימת הדם, לחזק את המערכת החיסונית ולהפחית דלקת. יש לשאוף לפחות ל-30 דקות של פעילות גופנית מתונה ברוב ימות השבוע.
  6. הימנעו מאלרגנים: אם אתה נוטה לאלרגיות, לנקוט צעדים כדי למנוע אלרגנים שיכולים לעורר תסמיני סינוסיטיס. שמרו על חלונות סגורים, השתמשו במטהרי אוויר ונקו מצעים באופן קבוע כדי להפחית את החשיפה לאלרגנים נפוצים כמו אבקנים, קשקשים לחיות מחמד וקרדית האבק.

על ידי שילוב שינויים אלה באורח החיים בשגרת היומיום שלך, אתה יכול לעזור להפחית את התדירות והחומרה של תסמיני סינוסיטיס. עם זאת, חשוב לציין כי שינויים באורח החיים לבדם עשויים שלא להספיק לטיפול מלא בסינוסיטיס כרונית. יש להתייעץ עם גורם רפואי מוסמך לקבלת ייעוץ מותאם אישית ולבחון אפשרויות טיפול נוספות.

סינוסיטיס ודיאטה

לתזונה תפקיד משמעותי בניהול תסמיני סינוסיטיס. מזונות מסוימים יכולים להחמיר דלקת, בעוד שאחרים יכולים לעזור להפחית אותה. על ידי ביצוע הבחירות התזונתיות הנכונות, אתה יכול להקל על חלק מאי הנוחות הקשורה סינוסיטיס כרונית.

מזונות שעלולים להחמיר דלקת ויש להימנע מהם כוללים מזונות מעובדים ומטוגנים, סוכרים מזוקקים ומוצרי חלב. מזונות אלה יכולים לתרום לייצור ריר וגודש באף. חשוב גם להגביל את צריכת הקפאין והאלכוהול, שכן הם יכולים לייבש את הגוף ולהחמיר את תסמיני סינוסיטיס.

מצד שני, שילוב מזונות אנטי דלקתיים בתזונה שלך יכול לעזור להפחית דלקת בסינוסים. מזונות עשירים בחומצות שומן אומגה-3, כמו דגים שמנים (סלמון, טונה וסרדינים), אגוזי מלך וזרעי פשתן, הוכחו כבעלי סגולות נוגדות דלקת. נוסף על כך, צריכת מזונות עשירים בנוגדי חמצון, כמו פירות וירקות, יכולה לעזור לחזק את המערכת החיסונית ולהילחם בדלקות בסינוסים.

על ידי ביצוע שינויים פשוטים בתזונה שלך ושילוב מזונות אנטי דלקתיים, אתה יכול להקל על חלק מהתסמינים הקשורים סינוסיטיס כרונית. 

השאירו פרטים, ואחזור אליכם בהקדם:

או חייגו עכשיו ! 054-4518306

תרופות טבעיות עבור סינוסיטיס

סינוסיטיס כרונית יכולה להיות מצב מתסכל לניהול, במיוחד כאשר טיפולים קונבנציונליים אינם מספקים את ההקלה הרצויה. למרבה המזל, שיכולים לעזור להקל על הסימפטומים ולקדם את בריאות הסינוסים.
תרופה טבעית יעילה אחת לסינוסיטיס היא השקיה באף.
זה כרוך שטיפת הסינוסים עם תמיסת מלח, אשר מסייע לנקות גודש, להפחית דלקת, ולהסיר חומרים מגרים. ניתן לבצע בקלות השקיית אף בבית באמצעות נטי פוט או בקבוק לחיצה. כל שעליך לעשות הוא לערבב רבע כפית מלח ללא יוד עם אחת של מים מזוקקים חמים ולשפוך בעדינות את התמיסה לתוך נחיר אחד תוך הטיית הראש. תמיסת המלח תזרום דרך מעברי האף והחוצה מהנחיר השני, ותשטוף את הריר והגודש.

תרופה טבעית נוספת לסינוסיטיס היא שאיפת אדים. שאיפת אדים יכולה לעזור להעניק לחות ולהרגיע מעברי סינוסים מגורים, ולספק הקלה מידית מגודש ולחץ. כדי לעשות זאת, פשוט למלא קערה עם מים חמים ולהוסיף כמה טיפות של שמנים אתריים כמו אקליפטוס גם מספר עלים יעשו את העבודה. הניחו מגבת מעל ראשכם ורכנו מעל הקערה, שאפו את האדים עמוק במשך כ-10 דקות. היזהר לא לשרוף את עצמך עם המים החמים. 
קוורצטין, פיגמנט צמחי המצוי במזונות כמו בצל ותפוחים, הוכח כבעל השפעות נוגדות אלרגיה ונוגדות דלקת שיכולות לעזור להקל על תסמיני סינוסיטיס.
חשוב לציין כי בעוד תרופות טבעיות יכולות להיות יעילות עבור אנשים מסוימים, הם לא יכולים לעבוד עבור כולם. תמיד עדיף להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני תחילת טיפולים חדשים.

טיפול טבעי מעמיק בסינוסיטיס ללא אנטיביוטיקה

כאן נכנסת הרפואה המשלימה, בכדי לתת פתרונות טיפוליים היכן שלרפואה המערבית אין תמיד מענה. טיפול טבעי בסינוסיטיס כרוני כולל שני שלבים:

1. אבחון משולב בכלים של רפואה סינית ושיטת ביו-רזוננס במטרה לזהות תגובה פעילה לגורמים  שיכולים לתרום לבעיה.

2. טיפול משולב: מטרתו היא פתיחת מערות האף  עבודה אניבקטריאלית וחיזוק מערכת החיסון כך שהגוף יתחזק ויוכל להיות יותר עמיד בהמשך.

הטיפול משלב צמחי מרפא וטיפות הומאופטיות. במקביל ניתן תפריט מותאם. דיקור סיני יעשה רק על-פי הצורך.

הטיפול יעיל למצב כרוני ואקוטי מקצר את זמן ההחלמה ומזרזז את החזרה לעבודה ולפעילות נורמטיבית.

לשאלות נוספות וייעוץ התקשרו  054-4518306 

המלצות

שיתוף:

מאמרים נוספים

חבל שתעזבו בלי שיפור במצבכם !

שילחו הודעה ואחזור אליכם בהקדם

לקביעת טיפול או שאלות נוספות,
מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אליכם

לקביעת טיפול או שאלות נוספות, מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אליכם

דילוג לתוכן