נקע באצבע או שבר - ניתן להחלים יותר מהר !

טיפול בנקע ביד שבר בזרת או פציעה הוא לא רק להמתין. ניתן לעזור להפחית את הכאב, לזרז את ההחלמה וטווח תנועה, גם כשהאזור חבוש או מגובס כדי לשוב לתפקוד מהר יותר. 

נקע שבר באצבע ביד או ברגל מה עושים ?  

דבר ראשון תרצו להגיע לרופא שבידוק וישלח אתכם לבצע בדיקת רנטגן לאצבע הכואבת, נפוחה לפעמים גם צבעונית, לגלות אם זה נקע באצבע ברגל או שבר באצבע ביד.
אז תגלו או שזה שבר וצריך גבס או שזה "רק נקע" שכואב לכם, אבל מבחינת הרופא למעט משככי כאבים, ההמלצה היא – להמתין ולחכות כדי שהאצבע תרפא לבד.

בזמן הזה שאנחנו קופצים על רגל אחת או מתקשים לתפעל את הסלולרי או לנהוג רגיל בדרך הבית נופלת ההבנה שהולכים לעבור עלינו ימים מעניינים מאוד…

נקע באצבע שבר

נקע באצבע שבר בזרת או בבוהן, זה קורה הרבה תוך כדי פעילות גופנית, תאונה, נפילה או פשוט סתם חוסר צומת לב, חוטפים מכה ומבינים שהפעם זה שונה או אם עבר זמן וזה לא מחלים עד הסוף בואו לטפל בזה העבודה היא מהירה עם תוצאות יפות ולכן אני מזמין אתכם לתאם מפגש שתחושו בעצמכם איך זה משפיע.

השאירו פרטים, ואחזור אליכם בהקדם:

איך יודעים אם נשברה אצבע ברגל או שזה רק נקע ?

שלב ראשון – תפנו למוקד האחיות של הקופה שלכם – הם יפנו אתכם למכון שהם עובדים איתו או ל טרם – רפואה דחופה וייתנו לכם הפנייה לבדיקת אורטופד וצילום רנטגן במהירות. 

ובינתיים – כלל אצבע בנוגע להבדל בין שבר או נקע הוא : אם ניתן להזיז את האצבע אז זה נקע ואם לא מתאפשר אז זה שבר. כמובן שצריך להסתייג ולהגיד שזה לא גורף ולעתים יש שבר קטן  או סדקים שנראים רק בצילום  רנטגן.

 נקע באצבע ביד או בקרסול מה זה ?

בקצרה נקע ביד או נקע באצבע הוא מתיחה או קריעה חלקית של רצועה המחזיקה את המפרקים הקטנים ללא פגיעה בעצם. לרוב יורגשו כאבים באצבע או במפרק נפיחות נוקשות ומגבלת תנועה. 

מקרים קלים של נקע באצבע יחלפו לאחר מספר ימי עד שבוע.

מקרים של נקע בינוני יכולים להימשך בין 3-6 שבועות של מגבלה וכאב.

מקרים קשים נמשכים זמן רב יותר, עד מספר חודשים.

בכל המקרים בהם ההחלמה לא נגמרה עלולה להישאר רגישות, כאב מגבלה בזויות שונות למשך חודשים ושנים פעמים רבות נותר דלקת לא פתורה במקום שיוצרת את הכאב.
איך מעבירים דלקת באצבע ברגל או ביד ? שואלים אותי הרבה פעמים והתשובה היא שלדיקור הסיני והצמחים יש הרבה איך לעזור.

 שבר באצבע ברגל מה זה ?

בקצרה שבר באצבע נגרם לרוב מטראומה או חבלה או מעיכה של האצבע והוא מתבטא בשבר או סדק של מבנה העצם באזור מסוים.

שבר הוא כואב מאוד, מלווה בכאבים באצבע ביד ובקושי להזיז את האצבע או הגפה, בנוסף יש הגבלה בתנועה פאסיבית, נפיחות של הרקמה חוסר סימטריה או עקמומיות של האצבע ושינוי צבע.
ישנם שברים שהם קטנטנים ממש ויש שברים שבהם מתרחשת הפרדה של 2 החלקים של העצם ונקראים שבר תזוזה. יש שברים מורכבים שבהם מתקיימים מספר שברים במקביל ובאזורים יותר קריטיים ובעייתיים יותר להחלמה.

אבחון שבר מצריך צילום רנטגן, לפעמים נדרשת החזרה של העצם למקומה ולרוב קיבוע כדי שההחלמה טובה תתאפשר.

מקרים קלים של שבר באצבע נדרש קיבוע של 3-4 שבועות. ולאחריו לפעמים נדרש טיפול תומך 

בכדי להחלים הגוף מפעיל את הכלים שלו לטפל ברקמת האצבע החולה.
כלים כמו דלקת באצבע ברגל או ביד ושבעקבותיה מגיעים למקום יותר דם ותאי דם לבנים ופאגוציטים וחומרים נוספים כדי לעזור לרקמה לתקן עצמה ולהתחדש.

חשוב להבין שהגורם לכאב והנפיחות וגם המגבלה הוא הדלקת באצבע עצמה וטיפול ביו-רזוננס ודיקור סיני יודע להתמודד טוב מאוד עם דלקת תוך כדי שיפור זרימת הדם ותמיכה בהחלמה של המקום הפגוע.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

דלקת באצבע שלא עוברת או כאב שנמשך יותר מדי זמן

פעמים רבות כאבים ממכות, נפילות חבלות או סתם כאבים משימוש רב במפרק בגוף, בעבודה או ספורט לא משתפרים בקצב הרגיל, נרפאים ונעלמים כמו שהיינו רגילים.
פתאום אנו מבינים שהכאב הזה כבר נוכח בחיינו תקופה ארוכה מהצפוי והרצוי …

לעתים נדרשת לגוף עזרה להשלים את תהליך ההחלמה של רקמה שנפגעה בכדי שתהליך הדלקת יסיים את תפקידו. כל עוד יש כאב במקום יישנה הפרעה שנרצה להסירה.
לעיתים זרימת דם פחותה לאותה גפה בשל עומס שרירי למשל שיכול להתבטא במגבלת תנועה בגפה בגוף מגבילים את יכולת ההחלמה בו.

נקע באצבע שבר בזרת ברגל- טיפול יעיל לכאב ולדלקת באצבע

שלום אני יונתן הוניגמן ואני מטפל שנת 2008 בדיקור סיני וביו-רזוננס, אלו כלים של הרפואה המשלימה שעוזרים להפחית את הכאבים באצבע ביד או ברגל פעמים רבות ממש כמו קסם.
פגשתי מטופלים שסבלו משבר בבוהן ברגל שגם שנתיים אח"כ עדיין היה רגיש בחילופי עונות. וטיפלתי בהצלחה בהרבה מצבים של נקע או שבר מקרים של נקע או שבר ביד או ברגל כתוצאה מחדר כושר ופעילות נינגה או כדור.

צריך להבין ששבר בזרת ברגל או נקע באצבע ברגל כאשר אינו מטופל טוב ואינו עובר, פעמים רבות משפיע על היציבה שלנו – כיוון שבאופן לא מודע אנחנו נמנעים מלהפעיל את מלוא המשקל על האזור הפגוע.
דבר שלאורך זמן גורם לחוסר איזון ביציבה ומתחיל להעביר עומס לאזורים אחרים כמו, הקרסול כשהדריכה היא לא מלאה, הברך מפרק הירך הגם ואפילו הצוואר לא פעם מושפעים.

גם במצבים של נקע בקרסול או שבר באצבע ברגל שהתרחשו היום וגם במקרים של נקע בזרת בפעילות  לפני מספר חודשים ניתן לעזור לכאב ולקדם משמעותית את ההחלמה.

העבודה היא מהירה עם תוצאות יפות ולכן אני מזמין אתכם לתאם מפגש שתחושו בעצמכם איך זה משפיע ומשתפר.

שבר בזרת

טיפול המשלב:

  • בביו-רזוננס -זו צורת טיפול עם תדרים אלקטרומגנטים אשר חודרים לרקמה מבחוץ ומשפרים את פעילות המיטוכונדריה ובשל כך מזרזים החלמה של שבר בבוהן ברגל או אצבע ביד.
  • דיקור סיני יוצר תנועה במקום וממקד את כוחות הריפוי של הגוף לפעול באזור הנקע ביד או ברגל ומשפר מהר את המצב על ידי הזרמת דם למקום, דבר שמעודד הפחתת דלקת ושחרור מתח ברקמות מסביב.

כבר במפגש הראשון אצפה לראות שיפור בתחושת הכאב.

מחקר על יעילות דיקור סיני בהחלמת פציעות ושברים- לחצו כאן

כלים ומכשירי טיפול

מפגש הטיפול בנקע ביד או ברגל אני משלב מספר כלים כדי לראות שיפור בטווח התנועה או הפחתה בעוצמת הכאבים במקום . כלים טיפולים כמו דיקור סיני, עבודה עם תדרים, לייזר, צמחים ותוספים רלוונטיים.

כחלק מהטיפול יינתנו "שעורי בית " כמו מכשיר לשימוש ביתי, מדבקות עם מגנטים וכלים נוספים כדי לזרז את הטיפול בדלקת ולקדם את ההחלמה של הרקמה גם בין המפגשים של הטיפול ובכך הטיפול הוא רציף ומהיר.

אני מזמין אותכם ליצור קשר ולהגיע לטיפול כדי להסיר את הכאב המנג'ס מהחיים שלכם !

 יונתן הוניגמן 0544518306
קליניקה טיפול דיקור סיני בתל אביב  וצור יגאל .

שיתוף:

מאמרים נוספים

חבל שתעזבו בלי שיפור במצבכם !

שילחו הודעה ואחזור אליכם בהקדם

לקביעת טיפול או שאלות נוספות,
מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אליכם

לקביעת טיפול או שאלות נוספות, מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אליכם

דילוג לתוכן