כאבים בכתף דלקת בכתף טיפול

כאבים בכתף יכולים להפסיק את הפעילות השותפת שלנו בקלות. פתאום יש תנועות שאנחנו מתקשים לעשות ופעילויות שצריך לבטל. בטיפול נכון תרגישו שיפור מהר

כיצד פועלת השיטה?  

הכתף היא מפרק מורכב ומיוחד מאוד, רק כשכואב אנחנו מבינים כמה תפקודה חשוב לנו בפעילות בסיסית : צחצוח שיניים, בישול, נהיגה , לפתוח חזייה ולשים חולצה נעשים קשים. שלא נדבר על ספורט, עבודה וטיפול בילדים …

הטיפול בכאבי כתף אינו תמיד פשוט, בכאב בכתף אבחון עצמי לרוב לא יעיל ומצריך ידע וניסיון כדי להתקדם.
לא פעם מגיעים אלי מטופלים שעברו כבר פיזיותרפיה, מספר טיפולים תרופתיים לכאב ודלקת שנתן האורתופד ועיסויים שונים שלא עזרו מספיק לפתור את הבעיה.

כאב בכתף

אני מטפל לא מעט בבעיות כאב ומוצא שפעמים רבות כאב כתפיים מגיע ממנח גוף לא אופטימלי בעבודה או בשינה ופעילות חזרתית בספורט או בעבודה שיוצרת שחיקה ודלקתיות. גם בעיות צוואר חוליות או חוסר איזון ביציבה של הגוף משפיעים עד לכתף יוצרים כאב בכתף ודקירות בכתף. 

בזמן הבדיקה במפגש הראשון נרצה להתפקס אחר הגורם לכאבים. אם זה דלקות, שרירים תפוסים, נקודות טריגר ומגבלת תנועה אלו יתבהרו ונבין מה המנגנון שמונע תנועה טובה של הכתף בעזרת  זיהוי ושיפור בתנועה והפחתה בכאבי הכתף במשך זמן המפגש.

השאירו פרטים, ואחזור אליכם בהקדם:

או חייגו עכשיו ! 054-4518306

כלים ומכשירי טיפול

 הטיפול הוא דינמי ומותאם לגורם אצל כל מטופל באופן פרטני. 
 אלו הכלים איתם אני עובד:

דיקור סיני – טיפול האמצעות מחטים  שמטרתו להפחית דלקתיות ולהרפות שרירים ולעזור לגוף למקד את כוחות הריפוי שלו בכתף הכואבת.

שעורי בית – תרגילים לבית במטרה לתמוך באיזון הנדרש ולהגדיל טווח תנועה.

פורמולות צמחים  – תערובת צמחי מרפא סינים או טיפות במריחה או בליעה יינתנו למטופל במטרה לחזק את הטיפול על פי הצורך להפחית כאב ודלקתיות.

MD wave – מכשיר טיפול בתדרים איתו נעבוד בקליניקה ולעתים גם ניתן המכשיר לשימוש בבית המטופל  לשימוש יומי וזירוז תהליך ההחלמה.

דלקת בכתף טיפול

דלקת בכתף זה אבחון די נפוץ, אך מה קורה שם בעצם – בשל חיכוך מוגבר הנובע פעמים רבות מפעולה חזרתית בחדר כושר או בעבודה מאומצת או בשגרה, נוצרת בכתף דלקת שאינה זיהומית ברקמה.

דלקת בכתף יכולה להתרחש בחיבור הגיד לעצם או בחיבור הגיד לשריר, בבורסה (שהיא מעיין כרית להפחתת חיכוך באזורים ייעודיים), בקפסולה שעוטפת את השריר, קרע בשריר בשל מאמץ ייתר או ארטריטיס של המפרק.
בשגרה הגוף יודע להתמודד טוב עם דלקות, זו הדרך שלו לשקם את עצמו לאחר מאמץ רב, אך כאשר קצב ייצור הדלקת גדול מקצב יכולת השיקום, נוצרת החרפה של הדלקת בכתף. לרוב בשל חזרתיות ומאמץ ללא הפוגות.

דלקת בכתף תסמינים – כאשר יש דלקת פעילה בכתף יופיעו כאבים בכתף בהתאם לאזור הפגוע.
לפעמים המפרק חם למגע
לעתים דווקא יש כאבים בכתף במנוחה שאנחנו סטטים בסוף היום ומאוד נפוץ שיש כאב בכתף ומגבלת תנועה דבר ראשון בבוקר עד שמתחלים להפעיל את הכתף והאזור בשימוש זמן מה והכאב מוקל.

דלקת בכתף מגיבה טוב לטיפול בדיקור סיני וביו-רזוננס ולרוב ניתן לראות שיפור תוך מספר מפגשים קטן.

כאב בכתף

לכאבים בכתף גורמים רבים :
מפרק הכתף הוא מיוחד ובעל הרבה שרירים  גידים ועצבים שמאפשרים את פעילותו התקינה.
פעילות מוגזמת או חוסר פעילות  עלולים לאורך זמן לפגוע בתפקוד ולעורר כאבים.

עבודה בעלת אופי שמפעיל את הזרועות במאמץ כאשר הידיים מושטות קדימה שעות רבות :  סבלות, מטבחים, גננות לגיל הרך, עבודה סעודית, ועוד…

סחיבה – ממושכת גם של תינוקות  וגם של משאות בעבודה.

חדר כושר וספורט – הרמת משקולות או כל עבודה  חזרתית שמאמצת את הכתפיים מעבר ליכולת יגרמו לשרירים להיתפס או להיווצרות של דלקת בכתף בגיד או בשרירי וכאבים בהתאם.
שינה על הצד – יוצר עומס במפרק. 
מנח ארגונומי לא טוב בעבודה.

 

כאבים בכתף שמאל - חשוב לבדוק

כאבים בכתף שמאל עלולים להיות גם אירוע מבהיל בגלל ההקשר לנושא לבבי ולכן נרצה לשלול זאת דבר ראשון. אפרט ממה להיזהר ואז נשוב לדבר על כאבים בכתף ממקור אורתופדי.

מקרה לבבי זה מצב אקוטי שנמשך שעות עד ימים עד שמופיעים תסמינים חזקים נוספים.
 כן צריך להיבדק אם הכאבים בכתף שמאל מלווים באחד מהבאים :

  • לחץ בחזה או אי נוחות חזקה בחזה.
  • הזעה קרה, עייפות וקוצר נשימה בלוייו לכאב בכתף שמאל.
  • תושת צרבת לא מוכרת בלווי תחושות נוספות.
  • כאב בכתף שמאל עם הקרנה ליד וגם בלי.
  • כאב זרוע שמאל יכול להרגיש כמו לחץ חזק ביד שמאל.
  •  כאבים בלסת 

כמובן שאם הנושא החל לאחר פעילות מאומצת לא רגילה
כנראה שהגורם הוא אורתופדי ( אם יש חשד חשוב לפנות לרופא! )

אם עברתם כבר בדיקה אצל הרופא וייתכן וגם קיבלתם אבחנה יש מקום לטפל ולהפחית את הסבל.

כאבים בכתף שמאל יכולים לנבוע על רקע פגיעה מקומית ברקמות הכתף, דלקות בכתף, כאב שמוקרן מהצוואר ומשרירים תומכים בכתף.

כאבים בכתף שמאל ובצוואר לא פעם קשורים גם למנחי שינה על הצד.
כאב כתף שמאל לעתים נובע מחומציות קיבה דווקא, כך שאם יש לכם תופעות עיכול במקביל וכאבי הכתף יותר נוכחים כאשר גם הבטן מדברת, כדאי לנסות לראות אם סותרי חומצה משפיעים על הכאב בכתף השמאלית.

 

כאבים בכתף ימין

כאבים בכתף ימין הם לרוב אורתופדים בשל כך שהיד הדומיננטית של רוב האוכלוסייה היא ימין. 
כאב בכתף ימין מקרין ליד נוטה להגיע מגורמים שונים כמו אלמנט שרירי, ממקור חולייתי או לחץ על העצבים.
הקרנה ליד בעצם מראה לנו שייתכן ודרמטום (אזור פיזור תחושתי של עצב חולייתי) מגורה זה יכול לגרום גם לתחושת דקירות בכתף, תחושת בעירה שריפה וכאב בכתף תחושת נימול ביד ימין

כיס מרה מודלק יכול לגרום לכאב בכתף אחורית המוקרן לכתף ימין אזור השכמה ולעתים יורגשו גם כאבים או דקירות בצלעות בצד ימין (כאבים בכתף קדמית ) לאחר אכילת מזון שומני. אם זה המצב ייתכן ותחוו טעם מתכתי או חמוץ דומיננטי בפה.

כאב צוואר מקרין לכתף

כאשר מגיע אלי מטופל ומתלונן על כאב בכתף אני תמיד אבחן אם יש בעיה בצוואר, פעמים רבות אני שומע על בעיה בחוליה או מגבלת תנועה בצוואר או תחושות של הקרנת כאב ונימולים בכתף ובזרוע דברים, שמעידים על הזנה לאזור הכתף מהצוואר שנפגעה .

עצבים היוצאים מעמוד השדרה מאזור חוליות הצוואר התחתונות הם שמעצבבים את הכתפיים והזרועות. חוליות צוואר c 4-t2 לערך, פעמים רבות מעורבות בפתולוגיה וכאבים של הצוואר. לכן כאב צוואר מקרין לכתף מעיד על אפשרות של לחץ על העצב צווארי שמגיע לכתף.

טיפול נכון בכאב צוואר שמקרין לכתף משלב עבודה על שרירי הצוואר, החוליות ושרירי הכתף יחדיו כדי להגיע לתוצאות טובות.

כאב בכתף שמאל מקרין ליד

לכאב בכתף גורמים רבים שעלולים להיות מעורבים.
לאחר ששללנו נושא לבבי , חשוב להבין שהקרנה כמו בכאב בכתף שמאל מקרין ליד היא סימן להפרעה בעצב או טריגר בשריר ששולח כאב הלאה. 
עצבים הם מוליכים חשמליים שמפעילים את השרירים שלנו בצורה חשמלית בגוף.
דלקות ולחץ שרירי או לחץ מכאבי על עצב יכולים לעורר תחושות כאב לאורך העצב וליצור הקרנת כאב.
העצבים העקרים שעוברים בכתף מגיעים מחוליות הצוואר ולכל הפרעה שם יכולה לעורר כאב. באותו האופן לחץ על עצבים באזור כתף שמאל יוביל להקרנה של כאב או שריפה או תחושת נימול ליד שמאל.

כאשר לחץ כאב צוואר מקרין לכתף פעמים רבות או בזוויות מיוחדות, נרצה לזהות את התנועה ואת השרירים המעורבים ובמקביל את נתיב הקרנת הכאב בכתף שמאל. הבנה אם ההקרנה ליד או למרפק וכאב בכתף ימין או שמאל הוא תוצאה של לחץ על עצב בכתף או באזור חוליות הצוואר היא חשובה לפתרון מוצלח של הבעיה.

במצבים אחרים לחץ על עצב בנקודות שונות לאורכו, כמו במפרק הכתף עצמו מקדימה או מאחורה גם יכול לגרם לכאב שמקרין ליד.

דלקת בכתף, דלקת או קרע בשריר או בגיד בכתף גם הם יכולים לעורר הקרנה של כאב בכתף שמקרין ליד. טיפול נכון בהם משפר את התנועה מפחית את ההקרנה והכאב.

השאירו פרטים, ואחזור אליכם בהקדם:

או חייגו עכשיו ! 054-4518306

כתף קפואה

כתף קפואה היא ארוע שונה וממושך יותר מכאבי כתף אחרים. לרוב נדרש זמן כדי לקבוע שזה המצב ולא פעם כתף קפואה נובעת כתוצאה מחסור תזוזה ממושך של הכתף כמו לאחר גבס או תאונה, עומס גדול מאוד על הכתף או פציעה.

בכתף קפואה נוצרים שינויים דלקתיים בכתף או במעטפת מפרק הכתף הפנימית שגורמים לכאב חזק וחוסר יכולת להזיז את הכתף בהדרגה, בשל עיבוי פתולוגי ולחץ על ראש עצם הזרוע, של מעטפת הכתף.
המצב נפוץ יותר בנשים, בסוכרתיים והסובלים ממחלות אוטואימוניות. ואופייני יותר לגיליי 40-60.

 

כאב בכתף תחושת נימול ביד ימין

נימולים, כאבים תחושת צריבה או שריפה ואפילו חולשה של הזרוע אלו סימנים המעידים לרוב על לחץ על עצב. כאשר יש כאב בכתף תחושת נימול ביד ימין או שמאל, נחפש לחץ על עצב באזור הצוואר לרוב תופיע רגישות בצידי  החוליות או בכתף עצמה שהפעלת לחץ עלית תעורר תחושת נימול וכאב ביד.


כאבים בכתף אחורית או קדמית

כאב בכתף אחורים יכול לנבוע מגורמים שרירים או מגורמים שאינם שריריים
גורמים שריריים – הכוונה לשרירי השכמה האחורית. אלו נמצאים מעל או מתחת לעצם העצה של השכמה  ולפעמים גם שרירים הנמצאים מתחת לשכמה עצמה גורמים לכאב.

אבנים או חסימה בכיס מרה יכולים לשלוח כאב לכתף האחורית.
לחץ על חוליות עמוד השדרה – עלול לעורר הקרנה של כאב לכתף אחורית.

אני מזמין אתכם ליצור קשר לתאם פגישה או להתייעץ איתי 
יונתן – 054-4518306 

שיתוף:

מאמרים נוספים

חבל שתעזבו בלי שיפור במצבכם !

שילחו הודעה ואחזור אליכם בהקדם

לקביעת טיפול או שאלות נוספות,
מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אליכם

לקביעת טיפול או שאלות נוספות, מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אליכם

דילוג לתוכן