תרגילי נשימה

נשימה היא חיים. זוהי פעולה אוטומטית וטבעית לנו, אנו נושמים מהרגע שאנו יוצאים מהרחם ומפסיקים כשמגיעה  “נשימתנו האחרונה”. הנשימה שלנו קשורה קשר ישיר לרגשות שאנו חווים, היא גשר בין הפיזי לרגשי וזאת לא סתם אימרה: נשימה רדודה ומהירה במצבי מתח נפשי, סטרס גבוהה או התקף חרדה. נשימה עמוקה או צורך להכניס אוויר כשאנו חווים מועקה או מוצפים בתחושת התרגשות ועצירת נשימה כאשר אנו נבהלים.

בגלל הקשר הפיזי רגשי הזה, ניתן על ידי תרגילי נשימה להרגיע את הראש ובהמשך את הגוף. תרגילי נשימה מאפשרים לעורר ריכוז, להוריד מתח וחרדה, לעזור לאיכות השינה, ועוד.

ישנם מספר רב מאוד של תרגילים לפעולות שונות וברמות קושי שונות. אני מצרף כאן תרגיל נשימה פשוט ויעיל להרגעה.

את התרגול כדאי לעשות לפני השינה, כאשר אנו בתקופה לחוצה או נסערים ויש לנו 5 דקות לגנוב ולעשות “קצת טוב” לעצמנו.

נשימת בטן :

המטרה היא לנשום 15-20  נשימות לבטן התחתונה (מיד תבינו מה הכוונה) בצורה הבאה:

  • מכניסים אוויר תוך כדי ספירה של 4 שניות.
  • עוצרים את האוויר וסופרים בראש 4 שניות.
  • מוציאים אויר במשך 6 שניות.

מצורף כאן סרטון להבנה של עיקרון נשימת הבטן. 

  • את התרגיל אנו עושים בישיבה או שכיבה. חשוב שיהיה נוח ולא נאמץ שרירים בתרגיל.
  • מומלץ בהתחלה  לנשום עם יד מונחת על בטן תחתונה ויד שניה על החזה. כדי שנחוש שהבטן עולה ויורדת בתרגיל ולא החזה.
  • את הספירה תעשו בראש בקצב שנוח לכם. תתחילו עם הזמנים האלו. אם אתם מרגישים חוסר נוחות תקצרו או תעריכו לזמנים אחרים שנוחים לכם.

תהנו

יונתן הוניגמן  Dip. Ac
יונתן הוניגמן Dip. Ac

טיפול משולב ברפואה סינית וביורזוננס
נותן מענה לבעיות רפואיות רבות
שלא ניתן להן פתרון אצל הרופאים

אודותי

אני כאן בשבילכם

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram

מאמרים נוספים

לקביעת טיפול או שאלות נוספות,
מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אליכם

לקביעת טיפול או שאלות נוספות, מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אליכם