גירוי בגרון, שיעול כרוני

גירוי בגרון ושיעול יבש, מטריד מאוד בבית ובעבודה שוב חוזר לו הגרד בגרון ואיתו הכחכוח בגרון. לקחתם תרופות שלא נתנו מענה ? אל תוותרו, ניתן להיפטר מהגירוי !            

גירוי בגרון - למה זה קורה

גירוי בגרון הגורם לכחכוח בגרון או שיעול יבש זו  זו תחושה שישנו גורם שצריך לפנות מהגרון. כביכול דבר פשוט   אבל אנשים רבים סובלים מזה מאוד ובמשך הרבה זמן.
לפעמים הכחכוח מלווה בליחה תקועה בגרון ,בעלת מרקמים וצבעים שונים ולעיתים אין  ליחה כלל, אלא גירוי וגירוד בגרון שמציק וגורם לכחכוחים בגרון ללא הפסקה.

גם אם הגירויים בגרון התחיל לכם רק לאחרונה כתחושת עקצוץ בגרון, מצב שנמשך ימים לאחר מחלה או אם זה מצב שנמשך כבר תקופה, נרצה להבין מהו הגורם ולעצור את השיעול הטורדני שלא יהפוך לממש שיעול כרוני.

גירוי בגרון שיעול יבש כחכוח בגרון

השאירו פרטים, ואחזור אליכם בהקדם:

או חייגו עכשיו ! 054-4518306

פתרון קצר מועד לגירוי וגרד בגרון

א.א.ג אולי בדק אתכם וקבע שהכל תקין, אולי ניסיתם מפחיתי חומצה אבל לא הועיל, עדיין אתם עם בקבוק מים או סוכריות כל הזמן כדי להקל מעט על אי הנעימות או ההשתנקות בזמן דיבור בגלל הגירוי בגרון.
ייתכן וכבר שיניתם תפריט, כמו חלב בקפה ואולי גם את הקפה עצמו, אלכוהול וחריף שחשדתם בהם כמחריפים את המצב.
איך מעלימים גירוי בגרון ?
לכולם יש רעיונות ואת תרופת הסבתא שלהם לגרד בגרון בטח ניסיתם דברים כמו : גרגור מלח, תה דבש, גוגל מוגל, מנורת מלח אלו אולי מקלים קצת על הגירוי בגרון ושיעול יבש, אך לא עוזרים לפתור את הבעיה ואת אי הנעימות שמעורבת בעניין והצורך להסתובב עם בקבוק מים או סוכריה או כל דבר שנותן קצת הקלה לגירוי בעבודה, בפגישות, בסרט.

כאשר לא מוצאים פתרון טוב דרושה בדיקה יסודית והסתכלות כוללת כדי לאבחן את הגורם ולטפל בו באופן טבעי ויעיל.
מניסיוני זה נושא שלא תמיד נפתר במפגש אחד, בעיקר אם הוא נמשך כבר שנים, אך בקצת בהתמדה אפשר לזהות את הגורם להרגיש הקלה ולטפל בו בהצלחה.
הטיפול המשולב בביו-רזוננס ורפואה סינית נותן פתרון לבעיה של גירויים בגרון ותחושת מחנק בגרון ושיעול. לטיפול לחץ כאן

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

גירוי בגרון - מהם הגורמים

לכחכוח בגרון סיבות רבות, נסו לשאול את עצמכם
מה קדם לשיעול או האם תסמינים נוספים ברשימה רלוונטי אליכם ? 

  • התחיל לאחר הצטננות או שפעת ולא עזב ?
  • בעקבות או לאחר סינוסיטיס אקוטי, דלקת גרון, האם יש כאב גרון מתמשך ?
  • רקע אלרגי כרוני –  נוטה להופיע יותר בעונות מעבר. לעיתים מלווה בגירויי בעיניים או בהתעטשויות לפעמים גירוד בגרון ובאוזן, נזלת אחורית.
  • התחילו לאחר קורונה ?
  • התחיל בתקופת מתח גדולה שעברה עלינו והרגיש לנו שאנחנו בסדר גמור למעט תחושת הגירוד בגרון שהחל ?
  •  האם אף שלכם פתוח לגמרי ? נזלת אחורית או טפטוף מהסינוסים – על רקע אלרגי ויראלי או סינוסיטיס. כאשר מערות האף ומערות האוזן מלאות בלחה יש לחץ באוזן וגירוי בגרון. 
  •  האם הגירוי מוחמר לכם אחרי אוכל או שאתם חווים צריבה בגרון ושיעול, התקפי שיעול יבש תחושת מחנק בגרון.  או אי נעימות בבטן  – עליה של מיצי עיכול בוושט וגירוי הגרון. בקע סרעפתי, צרבות רפלוקס ברקע ?
  • לחץ ומתח רגשי שמעוררים את התחושה ? לפעמים מלווים בסימני מתח או חרדה נוספים אך לא בהכרח.
  • ליחה שעולה מהריאות – בעקבות, דלקת, ברונכיט אסטמה או מחלת ריאות כרונית. מקצועות כמו ספרים, קוסמטיקאיות, צבעים, עובדים במפעלי שיש ואבן יכולים לפתח את התופעה.
  • הפרעה כרונית בגרון – דלקת שקדים, לאחר ניתוח. ידוע על פוליפים או יבלות על מיתרי הקול.
  • חוסר איזון במערכת העיכול. כאבי בטן, נפיחות לאחר אוכל, גזים.
  • תופעת לוואי מתרופות, בעיקר ללחץ דם אך יש גם אחרות, אחת בולטת היא קבוצת תרופות הקרויה חוסמי אנזים מהפך. 
    להן תופעת לואי שכיחה יחסית היא שיעול יבש : 
    כמו תרופות אנלפריל, אנלדקס, אקסס, קונברטין, קפטופריל וטריסטייס.


     

    לאורך השנים שאני מטפל בנושא אני רואה יותר אנשים שאצלם מופיעים מספר גורמים שונים שיכולים לגרום לנושא. דוגמא: יש  רקע של צרבות שנים אך השיעול התחיל לאחר מחלה של מערכת הנשימה. או יש רקע של אלרגיות אבל גירוד בגרון ובאוזן התחיל לאחר ערב של אכילה מאוד לא טובה עם צריכת אלכוהול מוגברת או מאכלים חריפים.
    מניסיוני לא תמיד התשובה היא מה שנראה ברור ולכן כל מטופל עובר תשאול מקיף ובדיקת רפלקסים כדי להבין איזו מערכת "צועקת " הכי חזק ועליה אני מתחיל לעבוד ואני מצפה לרוב לראות הקלה בטווח זמן של ימים עד 3 שבועות. 

כהכללה כאשר יש ליחה מעורבת, גם מועטה גם ליחה תקועה בגרון שאינה יוצאת, נרצה לבחון את הגורמים האפשריים שיוצרים ליחה ומגיעים מלמעלה או מלמטה לגרון.
מכיוון מעלה נמצאות תעלות האף וסינוסים – מערכת נשימה עליונה.
מכיוון מטה נמצאות מערכת העיכול או מערכת הנשימה סימפונות הריאה. 

כאשר אין ליחה כלל נבדוק כיוונים נוספים כמו בצקת או יבלת במיתרי הקול, פצע או מתח רגשי.

שיעול יבש כחכוח בגרון

האם כחכוח קשור לסטרסס ומתח רגשי?

לכחכוח בגרון סיבות רבות, עשיתם את כל הבדיקות ולא נמצא דבר ? רופא א.א.ג אמר שהוא לא רואה שום גורם שמצדיק כחכוח בגרון או שיעול יבש לקחתם תרופות ללא שיפור ואתם מרגישים שאולי זה קשור למתח שאתם חווה בזמן האחרון.
ייתכן שכרונולוגית הגירודים בגרון התחילו לאחר תקופה של מתח רגשי גבוהה או טראומה?  האם הגרד בגרון יותר נוכח בזמנים מתוחים ? …
 אם כן ? אל דאגה, אתם לא לבד ! ייתכן שאתה סובל מתסמונת גרעין השיזף.

על פי הרפואה הסינית תסמונת גרעין השיזף מתארת תחושה של גרעין תקוע בגרון וגורם לתחושת מחנק בגרון ושיעול כרוני ללא ממצאים שמצדיקים את התחושה.

זוהי תסמונת שגורמת לשיעול כרוני ומוכרת לסינים כבר 3000 שנה בה ניתן לטפל 
וכן בראייה הסינית היא סימפטום פיזי המתרחש על רקע מתח רגשי הניתן לפתרון.

חלק מהאנשים אינם מודעים לרמת המתח בה הם נמצאים וחשים רק את הביטוי הפיזי – הרגשה של תקיעות בגרון שמשהו שם  מפריע כל הזמן או התקפי שיעול יבש תחושת מחנק בגרון. 

איך מתחילים?

כאבי גב טיפול דיקור
hez

אבחון מעמיק

כאבי בטן טיפול דיקןר

התאמת תוכנית הטיפול

ביו-רזוננס טיפול בכאבי בטן

טיפול וחיזוק

שיעול טורדני

שיעול עם ליחה

ליחה היא נוזל שמופרש מריריות בגוף. היא יכולה להגיע ממערות האף, ליחה מהריאות או לעלות מהקיבה ולגרום לגירוי סנסורי בגרון ומיתרי הקול. כאשר מצטברת ליחה בגרון היא מעוררת תחושת גירוד בגרון ובלוע ומגרה ריפלקס של שיעול עם ליחה או כחכוח במטרה לפנות את נתיבי הנשימה.

ליחה היא גורם נפוץ לשיעול, כאשר היא מתפנה בקלות וכאשר היא תקועה ומיובשת
שיעול עם ליחה משתנה בהתאם לאופי הליחה או זו ליחה מימית סמיכה, צמיגה, דביקה זה ישפיע על אופי השיעול ומה יכול להקל עליו.
גירוד בגרון ובאוזן הרבה פעמים מתלווה לליחה על רקע אלרגי, ושיעול חזק ועמוק ואולי אפילו חרחורים בנשימה יאפיין ליחה צבעונית ומרובה.
 כדי לדעת איך להוציא ליחה תקועה בגרון אנחנו צריכים להבין מהיכן היא מגיעה ואז נוכל לטפל בהצלחה בגירויים בגרון.

גירוי בגרון שמגיע מהקיבה

צריבה בגרון ושיעול אלו תסמינים שיכולים להיות קשורים לנושא הגירוי המתמיד בגרון. הרבה אנשים שסובלים מכך יודעים להגיד שיש להם צרבות והם לקחו כדורים שונים שאולי עזרו לצרבות אבל "אין קשר לגרון" .
או מטופלים אחרים שמדווחים על בקע סרעפתי ולא רואים קשר בין שני הדברים.

מניסיוני צריבה בגרון שורף בגרון ושיעול או כחכוח יכולים להגיע (לא אצל כולם זה המצב ) כאשר מיצי הקיבה עולים בוושט וגורמים לגירוי בגרון בלילה או לאחר אוכל אך לא חובה.
בתחילת הטיפול נרצה לוודא בשלב הראשון שעבודה ספציפית ממוקדת  על אזור זה תשיג לנו הקלה בגירודים בגרון ואז נוכל לפנותו לטפל בכך בצורה טבעית ונכונה.

גירוי בגרון טיפול טבעי

פה נכנסת הרפואה המשלימה בכדי להראות את היתרון שלה בהסתכלות על האדם כמכלול אחד ולהציע פתרונות טיפוליים לשיעול טורדני היכן שלרפואה המערבית אין תמיד מענה.

מניסיוני בטיפול בגירוי בגרון וכחכוח בגרון, כבר מעל 10 שנים אני מזהה 2 סוגי מטופלים טיפוסיים שמגיעים אלי בנושא הגרד בגרון.
מטופלים שהכחכוח בגרון החל לאחרונה ולהם העזרה היא פשוטה. ומטופלים שהכחכוח נמצא ברקע כבר שנים להם נדרש חיזוק יותר מעמיק עם צמחים ודיקור, אשר בהקשה להנחיות מגיבים יפה לטיפול. 

הטיפול עצמו כולל שני שלבים:

בשלב הראשון נבצע אבחון סריקה מקיפה במטרה לבודד את הגורם לשיעול המטריד. באבחון אשאל שאלות רבות על הנושא, מתי התחיל ? מה עוזר ? מה מחריף את השיעול ומה מקל ועוד… אלחץ על נקודות ריפלקס בגוף כדי לראות אם מתח הוא חלק חשוב בבעיה או אינו רלוונטי לנושא. 
אבצע בדיקה באמצעות מכשיר ביו-רזוננס כדי לראות אם יש רקע ויראלי, אלרגי או גודש בסינוסים שמעורב בגירודים בגרון.

בשלב השני נתחיל טיפול כדי לנטרל ולאזן את מקור הבעיה בהתאם למה שעלה באבחון. נפעל להשבת תפקוד תקין לאיברים המעורבים וחיזוק הגוף כדי שהשיעול והגירוד בגרון ובאוזן יגמר. 

הטיפול משלב צמחי מרפא ותוספים, מכשיר לעבודה בבית ודיקור סיני על פי הצורך.

הטיפול יעיל למצב כרוני של גירוי בגרון, שיעול טורדני  וגם למצב ואקוטי כאחד.

 

אני מזמין אתכם ליצור קשר לתאם פגישה או להתייעץ איתי 
יונתן – 054-4518306    

שיתוף:

מאמרים נוספים

חבל שתעזבו בלי שיפור במצבכם !

שילחו הודעה ואחזור אליכם בהקדם

לקביעת טיפול או שאלות נוספות,
מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אליכם

לקביעת טיפול או שאלות נוספות, מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אליכם

דילוג לתוכן