מעיים מבוגרים

 מעיים ופרזיטים שונים במערכת העיכול, אינם הדבקות השייכות לתקופת הילדות בלבד. מבוגרים רבים המתלוננים על בעיות עיכול וכאבי בטן סובלים מתולעי מעיים ופרזיטים גם אם לא חזרו מביקור במדינת עולם שלישי לאחרונה או בכלל.

כיצד פועלת השיטה?  

ידוע לכולנו שבילדים הדבקה בתולעים מתרחשת מהר מאוד. ילדים קטנים החיים תחת אותה קורת גג (בית משפחה, גנים ,מעונות וכו') לרוב ידבקו אחד מהשני ולנו יהיה מעט שנוכל לעשות כדי למנוע זאת. הסיבה לכך היא ביצי התולעים שמתפזרות בכל מקום. הם בעלות עמידות גובהה לסביבה, כך שהם "רק ממתינות" להזדמנות הנכונה.

טיפול בתולעי מעיים מבוגרים

הטיפול התרופתי לתולעי מעיים

ניתן על ידי רופא המשפחה בדרכ לכל תושבי הבית גם להורים וגם לאחים שעוד לא נדבקו. הטיפול ניתן לרוב בשני פעימות ובהפרש זמן, זאת כדי לוודא חיסול של התולעים, התולעים שיצאו מהביצים שבמעיים וכיוון שלא פעם הדבקה נוספת מביצים מתרחשת ישירות לאחר המנה הראשונה של התרופה.

אם כך, ברור לכולם שתולעי מעיים יכולים גם להדביק מבוגרים אבל רופאי המשפחה ואפילו גסטרולוגים אינם נוטים לחפש אותם כאשר מבוגרים מתלוננים על כאבי בטן ותופעות עיכול שונות. אוטומטית נשלחים לקולונוסקופיה וגסטרוסקופיה שחשיבותם ברורה לאבחון, אך שאלה כמו – האם יש ילדים בבית שסבלו או סובלים מתולעים ???  אינן נשאלת באופן קבוע וקורה שדברים מתפספסים.  

האתגר בטיפול בתולעים

כאשר הבית שלנו "ממוקש" סיכוי נמוך שאנחנו נצליח להימנע מהדבקה, אפילו סבא וסבתא או אורחים שבאים עלולים להדבק.

התסמינים להדבקה הם אינם רק גירוד לילי בישבן בלבד ! רק בחלק מהמקרים הוא מופיע. פעמים רבות נוצרות בעיות עיכול "חלשות" כמו נפיחות בטנית, אי נעימות בבטן, רעשים בבטן ,גזים, כאבי בטן, שינויים ביציאה.

לפירוט נוסף על סוגי תולעים בארץ וסימפטומים – לחצו כאן

תולעי מעיים טיפול

מבוגרים רבים שבאים לטיפול , לאחר בדיקה אני מוצא לא פעם, סימנים לתולעים שהם נושאים זמן רב, לפעמים אלו סימנים לחיידקים או פרזיטים שונים, הגורמים לבעיות עיכול וטיפול יעיל בהם פותר את הבעיה. חלקם  שמדווחים שלפני הגעתם לבדיקה טופלו בקנדידה או נושאים רגשיים כיוו שחשבו שמדובר במעי רגיז ולכן גם קיבלו תפריט בתזונה קשה לחודשים ארוכים וללא תוצאות. אין זה פלא שמצב כזה מתקיים כאשר האבחון אינו תואם את הבעיה. 

לכן כל טיפול אצלי מתחלק ל 2 שלבים: 

בשלב הראשון: נבצע סריקה מקיפה לזיהוי גורם הבעיה.

בשלב השני: נתחיל טיפול משולב לנטרול מקור הבעיה, והשבת תפקוד תקין למערכת העיכול.

הטיפול משלב תפריט תזונה מותאם, צמחי מרפא ותוספים, מכשיר לעבודה בבית, על פי הצורך

בזמן הבדיקה נוצר דו-שיח עם גוף המטופל על ידי משוב (פידבק). מתבצעת סריקה הבודקת את תגובת המטופל לפריטים שונים, כגון: סוגי מזון, מינרלים, תרופות, הורמונים, חיידקים, מצבי לחץ ועוד. בעזרת הנתונים מתקבל מפרט המשקף באופן אינדיבידואלי את מצבו הבריאותי של הנבדק.

למי זה מתאים?

הבדיקה אינה פולשנית, אינה כרוכה בכאבים ולכן מתאימה לתינוקות ולמבוגרים כאחד.
למעט אנשים המשתמשים בקוצב לב – לא קיימת מגבלה. השיטה מומלצת גם כתמיכה לטיפולים קונבנציונליים, בדגש על מקרים כרוניים של  תסמינים מתמשכים שאינם מקבלים מענה טוב אצל הרופאים .

מי שאינו מרגיש טוב או חווה התדרדרות במצבו הבריאותי ואינו מעוניין להשלים עם המצב יכול לשפר את איכות החיים.

אל תבזבזו זמן רב על סבל מיותר, קיבעו פגישת אבחון, לאחר המפגש הראשון נדע מה היא הבעיה ואיך הכי קל לפתור אותה. בטיפול נכון, בטווח זמן של שבועיים עד חודש כבר תרגישו בשיפור מהותי.    

שיתוף:

מאמרים נוספים

חבל שתעזבו בלי שיפור במצבכם !

שילחו הודעה ואחזור אליכם בהקדם

לקביעת טיפול או שאלות נוספות,
מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אליכם

לקביעת טיפול או שאלות נוספות, מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אליכם

דילוג לתוכן