שלשולים - הלכתם לרופא אך השלשול עוד נותר ?

שלשול במשך תקופה ארוכה או שלשולים שבאים והולכים, זה סימן להפרעה בבטן.  גם אם ניסיתם לרפא את זה וזה לא עזר אל תוותרו, טיפול בשלשולים עוצר את הדליפה ומשיב איזון למערכת העיכול. 

שלשולים במשך תקופה ארוכה, פוגעים מאוד באיכות החיים: מספר הרב של יציאות ביום ודחיפות היציאות פוגעים לנו בתוכניות ובהתנהלות היומיומית בשעות הפנאי ובעבודה.

קשה לתכנן נסיעות למקומות בהם מיקום שירותים אינו ברור ולפעמים נוצרת הימנעות מיציאה מהבית וביטול מפגשים חברתיים. 

שלשול מה עוצר שלשולים

לרוב שלשולים לא יופיעו לבד. להם יצטרפו בעיות עיכול נוספות שבאות להראות לנו שמצב מערכת העיכול עכשיו לא תקין: נפיחות בבטן, שלשולים בבוקר, שלשול מימי, שלשולים וכאבי בטן , בחילה, התכווצויות בבטן, דחיפות ליציאה, עייפות וחולשה כללית או בדגש לאחר יציאה וגזים כמובן, אלו חברים וותיקים של התופעה.

אצל ברי המזל המצב אינו חמור ומורגש כמצב ש "ניתן לחיות איתו" וגורם רק לאי נעימות. אך כאשר אדם חווה שלשולים במשך תקופה ארוכה תהליך הספיגה אינו מתבצע באופן אופטימלי.
תוכן המעי נע במהירות גבוהה, ופעולות חשובות של פרוק וספיגה אינם מתבצעים באופן מיטבי, דבר שמחליש את הגוף ומוביל לחסרים חולשה, חוסר ריכוז, ירידה בחיוניות ובעיות רפואיות נוספות עם הזמן.    

שימוש בתרופות ללא מרשם כמו קלבטן או אימודיום וסטופאיט יכול לעזור בטווח זמן הקצר ויכול לשמש בכדי לכבות את הסימפטומים כשממש חייבים, אבל הם לא מטפלים בגורם ואינם מיועדים לשימוש ממושך לכן לא רצוי להשתמש בהם כפתרון קבוע.  

השאירו פרטים, ואחזור אליכם בהקדם:

או חייגו עכשיו ! 054-4518306

מהו שלשול כמה יציאות זה תקין

 שלשול מוגדר כפעולת מעיים מימית המלווה בתכיפות ובתדירות של יותר מ 3 פעמים ביום.

שלשול אקוטי – לרוב נמשך כ 1-3 ימים וחולף.
נגרם לרוב עקב קלקול קיבה, זיהומים או וירוס בטן.
מתאפיין בשלשול מימי נוזלי המופיע פעמים רבות ביום, שלשולים בבוקר או שלשולים בלילה שמעירים משינה, דחיפות , קושי להתאפק, שלשולים וכאבי בטן, נפיחות ולפעמים גם בחילות או מעורבות של הקאה.
מצב זה לרוב אינו דורש טיפול מיוחד החשש העיקרי הוא התייבשות בשל עיבוד נוזלים ומלחים ולכן יש להקפיד על החזרת הנוזלים לגוף. אם המצב נמשך יותר מ 3 ימים יש לפנות לרופא. 

כאשר השלשולים כרוניים ונמשכים חשוב לבצע בדיקה רפואית בעיקר אם זיהיתם שלשול מתמשך אצל מבוגרים עם דם או צואה בהירה מאוד חשוב לגשת לברור. 

שלשולים במשך תקופה ארוכה

שלשול מתמשך אצל מבוגרים ילדים ותינוקות הוא הנושא חשוב וזה בגלל הפגיעה באיכות החיים של הסובלים ממנו, ההחלשה של הגוף משלשולים במשך תקופה ארוכה והיעילות באיזון מערכת העיכול בעזרת טיפול טבעי בשלשולים מתמשכים גם כשלא נמצא מענה אצל הרופאים.

שלשולים יכולים להגיע עם דחיפות ותכיפות מוגברת
הכוונה לדחיפות – מהמילה דחף היא קושי להתאפק. כשיש צורך ליציאה וזה מגיע וכאן ועכשיו נדרשים לשירותים.
תכיפות – היא מספר הפעמים ביום שמשלשלים. שלשולים בבוקר מספר פעמים או שלשולים רק בבוקר ,שלשול באמצע הלילה שמעיר משינה, שלשול וכאב בטן ישר כשהתחלנו לאכול או מיד לאחר אוכל… סך כל השלשולים ביום הם התכיפות ליום.

בראיה של הרפואה הסינית שלשול מתמשך או דימום אלו דברים שחייבים לעצור אותם כדי לא לפתח חסרים של חומרים חיוניים לגוף שעלולים בהמשך לגרום לתופעות חדשות. 
מטופלים רבים שסבלו משלשולים זמן רב- ממספר חודשים ועד שלוש שנים ויותר פעמים רבות מצאו מענה בטיפול המפורט בהמשך.

-למידע על מנגנון השלשולים והגורמים השונים  – לחצו כאן

איך לעצור שלשולים וכאבי בטן ?

מטופלים הסובלים משלשולים במשך תקופה אורכה, מגיעים אלי פעמים רבות, לטיפול בשלשול המתמשך,כבר לאחר שביצעו בדיקות שונות וביקרו אצל רופאים כדי לטפל בכאבי הבטן ושלשולים כרוניים מהם הם סובלים. בדיקות כמו בדיקת צואה, קולונוסקופיה, גסטרוסקופיה, הליקובקטר, אולטראסאונד ועוד…

לא פעם תוצאות הבדיקות חוזרות שליליות, הכל תקין … אבל הם עדיין סובלים משלשולים וכאבי בטן מתמשכים ותכופים.
חלקם מקבלים אבחנה של מעי רגיז או מעי רגיש, אך בטיפול לא פעם אני מזהה גורמים מסוימים שלאחר נטרולם ואיזון מערכת העיכול, השלשולים וכאבי הבטן ותסמיני המעי הרגיש נעלמים.

טיפול בשלשול

שלום שמי יונתן הוניגמן ואני מטפל בבעיות עיכול משנת 2009. שילוב השיטות בהם אני מטפל משתמש בקליניקה מאפשר לי, פעמים רבות להתפקס על הגורמים שמובילים לשלשולים ומאפשר לי כלים טיפוליים שבאמצעותם ניתן לפתור את הנושא לאזן את מערכת העיכול ולהקל בצורה משמעותית ופעמים רבות לפתור לגמרי שלשולים מתמשכים.

במפגשי טיפול בשלשול מתמשך אצל מבוגרים וילדים אני משלב שני כלי טיפול שנמצאים ברשותי זמן רב ואיתם אני רואה תוצאות יפות  בקליניקה. שני הכלים שייכים לרפואה המשלימה  ומשלימים אחד את השני.

שיטת הביו-רזוננס : היא שיטת טיפול פחות מוכרת בארץ, זוהי בדיקה שעוזרת להאיר מהם הגורמים החיצונים שיכולים להיות מעורבים או גורמים לשלשולים וכאבי בטן והפרעות עיכול שונות. כמו זיהום חיידקי, זיהום טפלי או ויראלי. אם יש רגישות למזון או שחסרים חיידקים טובים או אולי אנזימי עיכול.

דיקור סיני ורפואה סינית : החוכמה של הרפואה הסינית, הדיקור הסיני וצמחי המרפא. שהם יותר מכוונים פנימה ומכוונים אותי לאיזה איבר של מערכת העיכול לא מתפקד בצורה טובה או מתקשה כרגע.

האבחון נעשה על ידי חיבור למכשיר הביו-רזוננס, תשאול מקיף, לחיצות על נקודות רפלקס בגוף ומעבר על הבדיקות הרפואיות שנעשו. בסוף המפגש  ניתן לקבוע את תוכנית הטיפול הרצויה ולהעריך תוך כמה מפגשים אני מצפה לראות שיפור במצב.

טיפול בשלשול כרוני משלב שימוש במכשיר שניתן לבית המטופל, צמחי מרפא, תפריט תזונה מותאם אישית ודיקור סיני אם יש הענות אך לא חובה כלל.

אני מזמין אתכם ליצור קשר לתאם פגישה או להתייעץ 
יונתן 054-4518306

השאירו פרטים, ואחזור אליכם בהקדם:

או חייגו עכשיו ! 054-4518306

מה לאכול כשיש שלשול ?

במצב של שלשול כרוני מערכת העיכול בעצם מאותגרת. יש גורם שמפריע לתפקוד התקין של פעולת העיכול ושלשול מתמשך הוא הביטוי של זה. גם תסמינים נלווים כמו כבדות, עייפות גדולה, נפיחות, גזים או נטייה לרוץ לשירותים אחרי האוכל יעידו שזה המצב. 

חשוב לי לחדד כאן לפני ההנחיות נוספות שהגורם הממשי לבעיה הוא לא מזון ספציפי זה או אחר, אלא הרגישות של המערכת שמתבטאת בקושי בפרוק פריט מזון שבמצב תקין היה עובר ללא בעיה. לכן חשוב לדעת מה לאכול כשיש שלשול כרוני אבל חשוב בהרבה לדעת מה לא לאכול כשיש שלשול וכאבי בטן  ובמקביל לגשת לטיפול בשלשול !

מבחינת תזונה רצויה, נרצה להקל על הבטן ולא לתת לה להתאמץ ככל שניתן, במטרה להרגיע את המערכת. מערכת העיכול שלנו פועלת רוב שעות היום ואינה יכולה באמת לקחת הפוגות ארוכות כדי לנוח.
מנוחה בשבילה היא לקבל מזון קל לפרוק, כזה שאינו דורש פעילות עיכול מורכבות כדי לפרק ולספוג אותו.

את זה אנו עושים בכך שנמנע מאכילת מאכלים שמכבידים על מערכת העיכול ונצרוך רק מאכלים שקלים לעיכול ועוזרים לספוח נוזלים.

 מה לאכול כשיש שלשול ?

  • יש לאכול כמויות קטנות ואוכל פשוט.
  • העדיפו אוכל מבושל ולא בעל סיבים רבים.

כן לאכול : אוכל אורז, צנימים, בננות בשלות עדיף עם נק' קטנות כמו נמשים עליהם (מעיד שהן בשלות), ירקות כתומים מבושלים, תפוח אדמה, דייסת קונג'י.

נוזלים: לשתות הרבה! חשוב מאוד, בנוסף מרקים מלוחים במידה, תה קמומיל, מרווה בכמות טובה כדי להשיב נוזלים ומשקאות איזוטונים אם מרגישים חולשה.

לא לאכול – נרצה להפחית למינימום צריכה מזונות שמגרים את מערכת העיכול כמו :
סלטים חיים, עלים כמו כרוב, נבטים וחסות ודגנים מלאים שמכילים הרבה סיבים. 
נשמור על תזונה ללא חריפים, ללא טעמים חזקים – כמו קארי וחרדל וקינמון וכו.
נוריד אגוזים, בשר אדום, מוצרי חלב וחיטה וכמובן בלי אלכוהול וקפה.

כן זה משעמם אבל לבטן ולשילשולים זה טוב ! ככלל חשוב לא לאכול כמויות גדולות ולדאוג לצרוך נוזלים 

 

מה עוצר שלשול ?

מה עוצר שלשול אתם שואלים ? שני פתרונות שהרפואה הסינית מציעה כדי לעצור שלשול :
1. פורמולה – Kang Ning Wan – תערובת צמחים למצב של קלקול קיבה אקוטי -קלקול קיבה ביום  יומיים הראשונים. יש בארץ של חברת ברא צמחים.

2.  שלשול תרופת סבתא – עוזר בחלק מהמקרים, לכן שווה לכם לבדוק:
הרעיון הוא לחמם את אזור הפופיק. תכינו  לכם תה קמומיל או מרווה והניחו את הספל בין הלגימות על החולצה מעל הפופיק.
אם חם מדי אפשר לקפל את החולצה ואם לא מספיק חם אפשר לנסות ישירות על העור. תנו לנושא כ 15 דקות לפחות.

קלבטן, אימודיום, סטופאיט והחדש הזה קלאקסאן – הם יעילים אך נעדיף לא לקחת אותם  בשגרה ולהתנהג כאילו הכל בסדר. כמו שגלגל ספיר לא באמת מתאים לנסיעות ארוכות, כך גם כאן זה רק כדי להביא אותנו הביתה ללא תאונות בדרך ובטח שלא פתרון ארוך טווח. 

אם יש לכם צורך בשימוש רציף בתרופות עוצרות שלשול צריך לבדוק ולטפל בשילשולים, כדי לעצור את הנזילה ! המענה לאיך לעצור שלשולים וכאבי בטן הנמשכים זמן רב דורש פגישה ובירור יסודי כדי לגשת לטפל בשלשול בצורה טובה ויעילה.

מה גורם לשלשולים

שלשול מטיילים - יש לזה פיתרון?

צעירים החוזרים מטיולים במזרח או בדרום אמריקה שבים לארץ ומדווחים שחוו שלשול מטיילים חריף מספר ימים בחו"ל, לקחו אנטיביוטיקה והשלשול חלף לו. אבל מאז מערכת העיכול שלהם לא חזרה לעצמה. זה מצב קלאסי של שלשול מטיילים וזה מצב קל לטיפול.
טיפול בשלשול נותן לרוב תוצאות מהירות ומספר המפגשים קטן.

תאור מקרה - כאבי בטן ושלשולים לאחר טיול

 ד.נ הגיעה לקליניקה כ-6 חודשים לאחר שחזרה מהטיול הגדול בדרום אמריקה, שם חטפה קלקול קיבה חזק שחלף לאחר מספר ימים. אך מאז פעם בחודש היא חוטפת כאבי בטן ושלשולים, נפיחויות, גזים ויציאות מרובות. 
לקחה בצורה עצמאית פרוביוטיקה ללא תועלת. לאחר בדיקה הותאם לה תפריט תזונה, טיפול ופורמולה סינית. הטיפול בשלשול כאב בטן שסבלה ממנו נמשך כחודש וחצי, 4 מפגשים. בסיומו, לא היה ביטוי יותר להתקפי הנפיחות שלשולים וכאבי בטן פסקו והיא דיווחה  גם על יותר ערנות ושיפור גדול בריכוז.
ד.נ המשיכה בטיפול לחיזוק כללי והתמקדות בנושא גניקולוגי. התקפי הבטן לא חזרו. 

שלשול מה קורה שם בעצם

מערכת העיכול שלנו תפקידה לפרק את המזון בצורה אופטימלית שיוכל להיספג במעיים. 90 אחוז מהפירוק מתבצע במעי הדק, בתהליך מופרשים למעיים חומרים רבים לשם ביצוע טוב של פעילות הפרוק והספיגה. כ 90 אחוז מנפח הצואה במעי הוא מים.
במצב תקין, תפקידו של המעי הגס הוא לספוג את רוב הנוזלים והמלחים מדפנות המעי בחזרה לדם ובכך הוא מצמיג את הצואה ומונע בזבוב.
כאשר קצב התנועה במעי הוא מהיר מידי או כמות המים במעי גדלה (בשל גורמים שונים המפורטים בהמשך) או כאשר יש חוסר איזון בפעילות אברי העיכול. פעולת הספיגה נפגעת, נוזלים ומלחים אינם נספגים חזרה לגוף ויוצאים החוצה כשלשול מימי או כרב בטן ושלשול נוזלי שלרוב תחילה מגיע בדחיפות גדולה או שלשול מתמשך אצל מבוגרים או ילדים שלא פוסק.

שלשולים במשך תקופה ארוכה מונעים ספיגה טובה של מינרלים וויטמינים חשובים ולכן מחלישים את הגוף.

גורמי שלשול נפוצים בקיץ ובכלל כתבה – לחצו כאן

כאבי בטן ושלשולים מה הגורמים הנפוצים

הגורמים לכאבי הבטן ושלשולים הם רבים ומגוונים ולכן אני מחלק אותם ל 2 קבוצות. קבוצה של גורמים לשלשולים וכאבי בטן שאינם נמשכים יותר משבוע וקבוצה של גורמים כאבי בטן ושלשולים במשך תקופה ארוכה חודשים ויותר.

מה גורם לשלשול

שלשול לטווח קצר:

 

  • קלקול קיבה \ הרעלת מזון.
  • וירוס בטן.
  • העמסת מזון.
  • אלכוהול.
  • חסימת מעי.
  • אפנדיציטיס.
  • תרופות.
  • לאחר שימוש באנטיביוטיקה.

גורמים לטווח ארוך :

 

  • מחלות מעי דלקתיות: קרוהן קוליטיס.
  • דברטיקוליטיס.
  • מעי רגיז.
  • טפילים או זיהום בקטריאלי במעי  -סלמונלה  אמבה , גיארדיה, בלאסטו, קלוסטרידיום.
  • חוסר איזון של פלורת המעיים. 
  • אלרגיה או רגישות למזון.
  • צליאק.
  • אלרגיה ללקטוז.
  • כחלק מתופעות קדם ווסתיות.
  •  אנומטריאוזיס

זיהום בקטריאלי: הכוונה זיהום חיידקי הנה דוגמה לחיידקים נפוצים שגורמים לשלשולים:

  •  Clostridium– יוצר רעלנים במעי שגורמים לשלשול, ישנם מספר זנים נפוצים.
  • E-coli – חיידק מעיים שמגיע למזון מהיגיינה לקויה, זיהום מקור המים ומזון.
  • Campylobacter – מצואת תרנגולות.
  • Salmonella – הגורם ל Gastroenteritis וטיפוס הבטן-Typhoid, מביצים ובשר חי.
  •  Shigella– חיידק הגורם לדיזנטריה.

 זיהום ויראלי-נגיפי: כ 50 אחוז מהמקרים מדובר בנגיף שאינו מזוהה אך הידוע
 מבניהם הוא Rotavirus גורם לדלקת במעיים. אחרים הם וירוסים ההרפס צהבת ועוד.

 זיהום טפילי \ פרזיטים :

  • אמבות – חד תא, תפוצתו גדולה בארץ הדבקה נגרמת מצריכת מזון מזוהם וצריכת עלים ירוקים ללא שטיפה נכונה.
  • תולעי מעיים – הדבקה בתולעים לעיתים מלווה בגרד ופריחה, אך פעמים רבות אין סימנים. נפוץ בילדים.
  • גיארדיה – הדבקה מתרחשת מצריכת מים ומזון נגועים. נפוץ בגני ילדים.
  •  

תהליכים רפואיים: תרופות – כמו אנטיביוטיקה תרופות ללחץ דם, כימותרפיה, הקרנות וניתוחים.

רגישות למזון – שלשול מתמשך אצל מבוגרים וילדים מעיד על מצב מצב בו יש קושי של מערכת העיכול לפרק מזון.
לדוגמה – אי סבילות לקטוז – סוכר החלב אינו מתפרק, מצטבר במעי ומוביל לשלשול אוסמוטי, או רגישות לגלוטן (חלבון החיטה) שעם הגיל פוחתת כמות האנזים שמפרק אותו ונוצרות בעיות עיכול.

 

כאשר יש לשלשולים נרצה לאכול תזונה פשוטה שקלה לעיכול ואינה מכבידה או מגרה את מערכת העיכול.
רצוי לצרוך מאכלים כמו אורז, צנימים מלחם לבן  או לחם כוסמין וירקות מאודים בכמות קטנה כמו קישוא גזר ובטטה תזונה כזו תקל על התחושה בבטן עד שתטפלו בגור לשלשולים.
אם השלשול נמשך תקופה ממושכת כדאי להגיע

שלשולים הם מנגנון טבעי חשוב של הגוף כמו נזלת או שיעול לסלק גורמים שמפריעים לגוף החוצה.
כאשר שלשול נמשך זמן ממושך נרצה לברר מה הגורם שמפריע לגוף וממשיך לגרות את המעי לשלשול.
לכן שימוש בתרופות לעצירת שילשול צריך להיות לזמן קצר אלא אם קבע הרופא אחרת.
אם הייתם אצל הרופא ולא קיבלתם מענה אתם מוזמנים להגיע לבדיקה 

שיתוף:

מאמרים נוספים

חבל שתעזבו בלי שיפור במצבכם !

שילחו הודעה ואחזור אליכם בהקדם

לקביעת טיפול או שאלות נוספות,
מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אליכם

לקביעת טיפול או שאלות נוספות, מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אליכם

דילוג לתוכן