כאבי בטן עליונה - מה זה אומר ?

כאבים בבטן העליונה הם נפוצים מאוד, הכאבים ברום הבטן לא פעם נמשכים ולא נפתרים גם לאחר ביקור אצל הרופא ושימוש בכדורים.

כאבי בטן עליונה - למה

כאשר הכאבים בבטן העליונה הם קצרי מועד ונמשכים מספר שעות עד ימים ספורים. לרוב הם תוצאה של אכילת מזון לא נכונה, שתיית אלכוהול, קפה בכמות גדולה.
שימוש רב במשככי כאבים, הפסקות גדולות בזמני הארוחה וקלקול קיבה ממזון או וירוס עלולים גם לגורם לכך. 

מצבים בהם כאבי בטן עליונה מתחת לחזה והצלעות נמשכים לאורך זמן  ממושך, פוגעים באיכות החיים ויכולים גם להוביל לחשש מאכול שאף ירידה במשקל. 

כאבים בבטן עליונה

כאשר מדובר על כאבים בטן עליונה או כאבים בקיבה העליונה שחוזרים על עצמם ומחריפים אחרי צריכת מזון הגורמים נוטים להיות יותר ממקור קיבתי.

גורמים לכאבי בטן עליונה

האיברים שיכולים להשפיע על הבטן וליצור כאבי בטן חזקים בחלקה העליון הם הכבד, הלבלב, המעי הדק, כיס המרה, סרעפת הושט וכן על ידי הפרעות שונות במערכת העיכול ברום הבטן בקיבה ובסוגר הקיבה, כמו למשל כיב קיבה, חומציות יתר בבטן או חוסר חומציות, גסטריטיס, חיידק בקיבה כמו חיידק הליקובקטר ובקע סרעפתי או טבורי, גזים תקועים והרשימה עוד ארוכה.

 

אם הכאב בבטן העליונה מופיע ככאבי בטן חזקים פתאומיים או נמשך זמן רב חשוב להגיע לרופא כדי להיבדק.

פעמים רבות גם לאחר בירור מקיף של הרופא ואף טיפול תרופתי הכאבים בקיבה העליונה עדיין נשארים ופוגעים באיכות החיים, כאן הטיפול הטבעי נותן הסתכלות אחרת ותוצאות אחרות.

השאירו פרטים, ואחזור אליכם בהקדם:

או חייגו עכשיו ! 054-4518306


כאבים בקיבה העליונה –
מיקום הקיבה העליונה הוא  באזור מפתח הלב, מתחת לכלוב הצלעות במרכז.
הפרעות קיבה שגורמות לא פעם לעליה של חומצת הקיבה מעלה, דבר שיוצר גירוי של הוושט וכאבים בקיבה העליונה למעלה, תחושת שריפה הנמצאת בבטן העליונה או חום  וחמוץ שעולה ומעורר כאבים בבטן עליונה. 

כאב בטן עליונה סרעפת – הסרעפת היא שריר שדרכו עובר צינור הושט. כאשר יש כאב בטן עליונה סרעפת היא אחד הדברים שנרצה לבדוק. לעתים יש ספאזם בסרעפת או הפרעה שמונעת מהסוגר העליון של הקיבה לתפקד טוב וכתוצאה נוצרים כאבי בטן חזקים, תחושת כאבים בקיבה למעלה או אי נוחות.
הסרעפת עולה ויורדת בזמן נשימה, לכן אם נרגיש כאבים בפעילות אירובית או כאבים בעת שיעול או בזמן הכנסת אויר עמוקה והחזקה כדאי לחשוד בסרעפת כגורם לכאב בבטן עליונה.
כאב בטן עליונה צד ימין – כאבים בצד ימין בבטן העליונה מה נמצא בצד ימין מתחת לצלעות?
בצד ימין מתחת לצלעות נמצאים הכבד וכיס מרה, הם נוטים ליצור כאבי בטן עליונה צד ימין וכיווצים או דקירות בבטן העליונה בצד ימין לרוב כשאוכלים מאכלים שומניים מורגש כאב על הצלעות בצד ימין אך לא רק, גם כאבים בבטן העליונה מתחת לחזה מצד ימין וכאב בשכמה ימין יכולים להעיד על סוג זה של בעיה. הפרעות של דרכי המרה כמו דלקת או אבנים הם הגורמים הנפוצים.

כאב בבטן העליונה באמצע – כאב בבטן העליונה באמצע זהו האזור הנפוץ ביותר שעליו יתלוננו אנשים הסובלים מהפרעות בקיבה.  כל האזור הזה של כאבים מתחת לחזה באמצע, כאבים במרכז הבטן אזור רום הבטן לרוב קשור לקיבה עצמה, לעתים גם יופיע כאב בטן עליונה מקרין לגב והמקור לכאב הוא בכלל רירית הקיבה או הוושט עצמה וטיפול לאחר אבחון נכון משפר את המצב ופותר כאב בקיבה העליונה.

כאב בטן עליונה ואוכל

אזור רום הבטן מושפע הרבה ממזונות שונים שמגרים את הקיבה ומחריפים את הכאב בבטן עליונה.

הכאבים מקושרים לזמן אכילה או סמיכות לזמן האוכל, כאבים בבטן העליונה שיציאות מקלות או מגבירות אותם, כאבים בטן עליונה המופיעים בעיקר כאשר הבטן ריקה זמן ממושך  לרוב מקושרים לחוסר איזון בקיבה ובתרסריון.

כאבים בטן עליונה אינם באים לבד ולהם מתלווים הפרעות עיכול נוספות כמו: בחילות, צרבות, כיווצים בבטן הקאות, דקירות בבטן העליונהגרעפסים רבים, עליה של תוכן הקיבה, רעשים מהבטן או נפיחות בבטן ושינויים ביציאות התכווצויות בבטן העליונה וכמובן כאבי בטן חזקים ומשתקים.
אצל חלק מהאנשים אפילו שתיה של מים מעורר כאב.

כאבים אלו גורמים לסובל מהם לרוב לחוש תחושה רעה ברום הבטן, לעתים בליווי חוסר תאבון וגם לא פעם מתלווים חולשה כללית וחוסר מוטיבציה לפעילות המקשים לתפקד טוב בשגרה היומיומית ובעבודה. 

כתגובה לכאבים בבטן אנשים אוטומטית נוטים להימנע ממאכלים במטרה לפטור את הבעיה .
לראייתי תזונה זה דבר שמקל על הכאבים, אך לא פותר את הבעיה מהשורש כיוון שהרגישות בקיבה היא הגורם עצמו ולכן חובה לטפל בה. סוגי המזון השונים רק מגבירים יותר או פחות את עוצמת הגירוי.
 

איך להקל על כאבי בטן עליונה

כאבי בטן עליונה באים להתריע לנו שמשהו לא תקין.
כעזרה ראשונה נרצה להימנע ממאכלים הבאים:

  • מאכלים חריפים.
  • משקאות מוגזים.
  • מאכלים שומניים מאוד. 
  • אלכוהול.
  • להפחית קפה.

תה קמומיל יכול להקל על הכאבים בבטן העליונה הבטן .

אם יש צרבות, דקירות בבטן העליונה בצד ימין או תחושת חום אפשר לשתות מים קרים או לאכול מלפפון או שקדים ולראות אם זה נותן הקלה.

כמו שציינתי לפני – נרצה למצוא את הגורם לבעיה ועל ידי טיפול בו נוכל להשיג פתרון ארוך טווח. שינוי תזונה יכול להקל אך לא לפתור את הנושא ולרוב קשה להתמיד בו למשך תקופה ממושכת.

כאב בטן עליונה בתקופת מתח

הרבה מטופלים מגיעים אלי לאחר תקופות לחץ משמעותי בחייהם ומתלוננים על כאבים ברום הבטן או כאבים במרכז הבטן
פרידות, פיטורים, מוות של מישהו קרוב, פחד בריאותי, גירושים, מתח גבוהה בשל תקופה מאתגרת בעבודה או אי וודאות לפעמים מזעזעים את היציבות שלנו ומערערים את הסנטר שלנו וזה יכול להוביל לכאב בטן עליונה באמצע הקיבה.  
אני מוצא שלא מטופלים תקופות מתח כאלו לפני שהחלו התופעות של כאבים בטן עליונה שהחלו להם ללא רקע מקדים של בעיות דומות. 
הטיפול משלב התייחסות לעומס ואיזון מערכת העיכול ומניב תוצאות טובות.

כאב בטן עליונה טיפול טבעי

הטיפול בכאב בטן עליונה בהסתכלות של רפואה משלימה הוא כחלק מהאיזון של הגוף כולו. 
הקיבה היא חלק מהפאזל המשוכלל שמרכיב את מערכת העיכול. כאשר היא לא מאוזנת נוצרים כאבים ברום הבטן בלווי תסמינים השונים שמספרים סיפור על איך היא מתפקדת ומה הבעיה שבגללה יש כאבים באזור הקיבה.

בטיפול בכאבים בבטן העליונה מתחת לחזה וכאבים במפתח הלב, אני מבצע תשאול, לחיצות ובדיקה עם מכשיר במטרה לקבל תמונת מצב של תפקוד מערכת העיכול של המטופל.
אחפש נקודות רפלקס בגוף שמראות היכן חוסר האיזון יושב, במטרה לטפל וליצור איזון כללי לטווח ארוך שמחזק את מערכת העיכול.
האבחון מתמקד במקור הבעיה ולא רק בתסמינים הבולטים ובשל כך התוצאות נמשכות זמן רב יותר במטרה להשאיר את כאבי בטן חזקים מאחור.

איך מתחילים?

כאבי גב טיפול דיקור
hez

אבחון מעמיק

כאבי בטן טיפול דיקןר

התאמת תוכנית הטיפול

ביו-רזוננס טיפול בכאבי בטן

טיפול וחיזוק

לאורך הטיפול בכאבים בבטן העליונה מתחת לחזה

במפגש הראשון נעשה גם בדיקה עם מכשיר בשיטת הביו-רזוננס. זו בדיקה ממוחשבת השייכת לרפואה המשלימה. היא מכיוונה אותי לגורם חוסר האיזון שבגללו החלו התופעות של כאבים בבטן העליונה מתחת לחזה ומאפשרת לבדוק אלו גורמים נוספים מעורבים.

הטיפול עצמו מתבצע על ידי שימוש  בצמחי מרפא מכשיר לעבודה בבית דיקור סיני ותפריט תזונה תומך.

  • יינתן תפריט תזונתי מותאם לתקופה של מספר שבועות, מטרתו היא להפחית את הגורמים המכבידים על מערכת העיכול במשך הטיפול וכך לאפשר החלמה וחיזוק למערכת.
  • שימוש במכשיר מיוחד שיושאל למטופל לעבודה בביתו למשך מספר שבועות לאיזון מערכת העיכול  לפי הצורך.
  • מתן תוספים, אנזימים תרופות הומאופטיות או הפנייה לרופא לבדיקות נוספות על פי הצורך.

אני מזמין אתכם ליצור קשר לתאם פגישה או להתייעץ איתי 
יונתן – 054-4518306    

כאב בטן ונפיחות

שיתוף:

מאמרים נוספים

חבל שתעזבו בלי שיפור במצבכם !

שילחו הודעה ואחזור אליכם בהקדם

לקביעת טיפול או שאלות נוספות,
מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אליכם

לקביעת טיפול או שאלות נוספות, מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אליכם

דילוג לתוכן