כאבים בבטן התחתונה

כאבי בטן תחתונה הם נפוצים מאוד. הבנה מה קיים מתחת לכאב הבטן תעזור להבין מה נדרש כדי להיפתר מהכאבים. 

כאב בטן תחתונה אבחון עצמי !

איפה כואב ? זו שאלה ראשונה בכל חקר תלונה על כאב בבטן. כאשר אנחנו מדברים על כאב באזור הבטן רוב האנשים יצביעו על אזור גדול יחסית הנמשך ממפתח הלב עד לעצם מעל אזור הערווה כבטן.

כאב בטן אבחון עצמי: בפועל אנו נוטים לחלק את הבטן ל 3 חלקים עיקריים :

1. מהצלעות עד לאזור הטבור.

2. אזור הטבור וסביבתו הקרובה.

3. אזור מתחת לטבור ועד לעצמות האגן.

כאבי בטן תחתונה שנתייחס אליהם כאן לרוב ממוקמים באזור של הטבור ומתחת לטבור ועד מעל לעצם. 

400

למה כואבת לי הבטן ?

שאלון קצר להבין מה גורם לכאבי הבטן מהם את/ה סובל/ת ואיך ניתן לעזור

1 / 5

כמה זמן את/ה סובל/ת מכאבי הבטן ?

2 / 5

בחר/י מה מהבאים יכול לעורר את הכאבים או מקל על הכאבים

3 / 5

אני סובל/ת כיום או בעבר מהדברים הבאים :

4 / 5

עברתי בירור בנושא והכל היה תקין אצל :

5 / 5

תרצו שאחזור אלכם טלפונית לאחר מילוי השאלון ?

כמה פרטים ואני שולח לך את התשובה

עכשיו אם אכלתם יותר מדי ? אכלתם משהו מקולקל ?  אולי תפסתם ווירוס בבטן וכעת אתם סובלים מכאבי בטן לא נחמדים וזה משהו חדש שמפריע יום-ימים, אם כן אז הכתבה הזו פחות קולעת לכם.

כאן מדובר יותר על נושאים של כאבים באזור הבטן התחתונה שנמשכים מספר שבועות ויותר. אך אם אתם סובלים מכאבים חוזרים או ממושכים בבטן התחתונה כאבים כרוניים בואו נבין מה קורה שם בעצם ומה יכול להיות הגורם לכאבים באגן ובבטן התחתונה שלכם

השאירו פרטים, ואחזור אליכם בהקדם:

כאב בבטן התחתונה - אבחון לפי מיקום

או חייגו עכשיו ! 054-4518306

כאבים באזור הבטן התחתונה וגם דקירות בבטן התחתונה יכולים לערב מספר רב של פתולוגיות כאן אתייחס לעיקריות שבהן:

כאבי בטן תחתונה השייכים למערכת העיכול – באזור זה ממוקמים מספר איברים כמו מעי דק מעי גס, אפנדציט, סיגמואיד, לבלב וטחול שיכולים לגרום להפרעות וכאבים. מחלות עיכול ותופעות רבות יכולות לגרום לכאב באזור הבטן התחתונה כמו: גזים, עצירות, דלקתיות, חסימת מעי, מעי רגיש, קרוהן, כיב מעי, קוליטיס, דברטיקוליס, אפנדיציטיס, השתפלות מעי, זיהום טפילי חיידקי פטרייתי, מחלות מין כאב ברחם ועוד…
לכל בעיה יש מאפיינים שמדגישים אותה כשמבצעים אבחון עצמי או מקצועי, אך לרוב הכאב נוטה להשתנות או להופיע בתגובה לאוכל ותדירות של יציאות.

כאבים של אפנדציט נוטים להיות בחל הימני מתחת לפופיק של הבטן.
כאבים של מחלות מעי דלקתיות ודברטיקוליטיס נוטים להופיע יותר ככאבי בטן תחתונה צד שמאל למטה.
כאבים בבטן התחתונה בין באזור הפופיק ומטה טונים לערב יותר את המעי הדק.
כאבים בבטן התחתונה נשים – גניקולוגים – מערבים את מערכת הרבייה הנשית רחם, שחלות, צוואר רחם וחצוצרות- לרוב נוטים להיות יותר מושפעים ממחזוריות הורמונלית של ימי המחזור או אצל נשים ומתבטא בכאב ברחם או כאב בשחלות בזמן ביוץ. כאבים בבטן התחתונה לאחר יחסים אינטימיים גם נכללים כאן.
כאבים בבטן התחתונה מעל הערווה – קשורים יותר לאזור הרחם, נרתיק ושלפוחית שתן.
כאב בטן תחתונה ברו אלכסוני בין הפופיק לעצם האגן בשני הצדדים מערב יותר שחלות וחצוצרות.

בעיות אורולוגיות ובדרכי השתן – המערבות את השלפוחית והכליות כמו מחלות מין, זיהומים בדרכי שתן בעיות  פרוסטטה והקרנות מהאשכים.

כאבים אורתופדים – בהם מעורבים שרירים, גידים רצועות חיבור כמו הרניה טבורית \ מפשעתית, לפעמים יש חוסר איזון של המבנה והיציבה של האגן. זה יכול להיגרם אפילו מבעיות קרסול, ברכיים מפרק ירך וגב שבתגובה יכולים לגרום לכאבים באגן ובבטן התחתונה. לרוב כאבים אלו יותר יושפעו מפעילות ומנחים שונים של הגוף (לא פעם הגיעו אלי לטיפול על בעיות בטן והנושא נפתר בטיפולי בהסתכלות אורטופדית).
כאבים בבטן התחתונה בחלק התחתון של הבטן בחיבור לירך או בכפל הצידי בין האגן לערווה.

איך מתחילים?

כאבי גב טיפול דיקור
hez

אבחון מעמיק

כאבי בטן טיפול דיקןר

התאמת תוכנית הטיפול

ביו-רזוננס טיפול בכאבי בטן

טיפול וחיזוק

כאבים בבטן התחתונה - מה עושים?

הצעד הראשון במקרה של כל כאבים בבטן התחתונה שחוזרים על עצמם הוא פנייה לרופא על מנת שיאבחן ויציע טיפול לפתרון הבעיה. פעמים רבות הנושא מערב רופאים שונים, הפניות  והמתנה רבה ולא תמיד נמצא פתרון ענייני לנושא. 

את המפגש הראשון אני מתחיל בתשאול במטרה להבין לעומק את אופי הבעיה האם זה כאב חד או עמום ? האם זה מורגש כמו דקירות בבטן התחתונה, האם כאב הבטן מושפע מאוכל? האם יש הפרעות עיכול נוספות? מה גורם להחרפה בכאבים באגן ובבטן התחתונה ? מה מקל על הכאבים? מתי כאב הבטן התחתונה נוטה יותר להופיע ומתי הוא נעלם. האם הכאב מעיר בלילה והאם קל-בטן או פתרון אחר יעיל ועוזר להפיג את הכאב ?

כל פרט נותן לי כיוון ומאפשר לבודד מספר אופציות לגורם לכאבי הבטן התחתונה אצל המטופל.

לאחר מכן אני מבצע בדיקה פיזית של הרפואה הסינית על ידי הסתכלות על הלשון דופק ולחיצות באזורים מסוימים בבטן כדי לזהות רפלקסים "שצועקים" ומראים לי איזה אזורים אינם מאוזנים. 

ואחר כך אני מבצע בדיקה במכשיר ביו-רזוננס שלוקחת כ 40 דקות לערך במטרה לראות אם אני מזהה  גורמים חיצונים או רגישות למוצרי מזון שונים שגורמים לכאבי הבטן התחתונה.

שילוב כל הכלים של האבחון מאפשר לי להבין איך אוכל לעזור למטופל ותוך כמה זמן אני מצפה לראות שיפור והתקדמות ברורה בכאבי הבטן התחתונה.

את הטיפול עצמו נתחיל כבר במפגש הראשון, בהתאם לאבחון ותוכנית הטיפול יינתן למטופל צמחי מרפא , המלצת תזונה, מכשיר לשימוש ביתי וטיפול בדיקור סיני על פי הצורך והיענותו של כל מטופל.

מניסיוני לרוב כאבי בטן תחתונה ניתנים להקלה ולפתרון ובטיפול נכון וקצת אורך רוח אפשר לפתור אתכם מכאבים באזור הבטן התחתונה שפוגעים באיכות החיים שלכם.

 אני מזמין אתכם להשאיר פרטים או להתקשר ולהיפתר מכאבי הבטן שלכם  0544518306

 

המלצה

כאב בטן ונפיחות

שיתוף:

מאמרים נוספים

חבל שתעזבו בלי שיפור במצבכם !

שילחו הודעה ואחזור אליכם בהקדם

לקביעת טיפול או שאלות נוספות,
מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אליכם

לקביעת טיפול או שאלות נוספות, מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אליכם

דילוג לתוכן